خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توصیه پاپ در دهمین سالگرد آغاز جنگ سوریه

پاپ در دهمین سالگرد آغاز جنگ داخلی در سوریه از همه طرف‌ها خواست به صلح بازگردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزپاپ فرانسیس با اشاره به اینکه جنگ سوریه یکی از ویران‌گرترین رخدادهای قرن حاضر است بر صلح و دوستی تاکید کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان ۱۰ سال پس از شروع جنگ داخلی سوریه این موضوع را یک فرصت طلایی برای بازگشت به صلح و آرامش در این کشور دانست. از مارس سال ۲۰۱۱ جنگ داخلی سوریه آغاز شد و تا امروز هزاران قربانی و میلیون‌ها آواره داشته است.

پاپ با اشاره به بحرانی انسانی ناشی از جنگ در سوریه افزود: من دوباره درخواست صمیمانه خود را از همه طرف‌های درگیر در جنگ سوریه تکرار می‌کنم که به صلح بازگردند و امید را در دل‌ مردم این کشور روشن کنند؛ هر مصیبت و رنجی را که وجود دارد، مردم سوریه تحمل کرده‌اند و در این میان آسیب‌پذیرترین مردم- کودکان، زنان و سالخوردگان-هستند که بیشترین آسیب را متحمل شدند.

پاپ که به تازگی از عراق بازگشته، از جامعه بین‌المللی نیز خواسته مساعی خود را برای پایان دادن به جنگ خانمانسوز در سوریه به کار گیرد. وی در پایان مراسم عشای ربانی خود از مردم خواست برای سوریه مظلوم دعا کنند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.