خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایندگان کنگره امریکا خواستار لغو طرح «معامله قرن» شدند

چند عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه امریکا از دولت آمریکا خواستند طرح‌های ضد فلسطینی از جمله طرح «معامله قرن» دونالد ترامپ را لغو کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دوازده نماینده کنگره امریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا رسماً معامله قرن را لغو و عملیات تخریب منازل مردم فلسطین را به شکل صریح محکوم کند.

نمایندگان کنگره امریکا در دو نامه جداگانه خطاب به دولت بایدن خواستار لغو طرح موسوم به معامله قرنِ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا شدند که به مقامات اسرائیل برای الحاق ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی چراغ سبز نشان داد.

این نمایندگان کنگره در ادامه ضمن تأکید بر لزوم برچیدن این طرح از روی میز مذاکرات و رساندن پیامی روشن به مقامات فلسطین و اسرائیل مبنی بر اینکه این طرح، پایه و اساس هیچ طرح آمریکایی در آینده نخواهد بود، در نامه‌ای به وزارت امور خارجه امریکا نسبت به تداوم سیاست تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری و بیت‌المقدس ابراز نگرانی کردند.

اعضای کنگره امریکا در ادامه نسبت به عدم پایبندی مقامات رژیم صهیونیستی به تعهدات خود به موجب توافق ژنو و عدم تأمین امکانات بهداشتی برای شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی ابراز نگرانی کردند.

این نمایندگان کنگره تصریح کردند: دولت اسرائیل تاکنون تحت فشار بین‌المللی ۵ هزار دوز واکسن برای مردم فلسطین تأمین کرده است که بر خلاف تعهدات اسرائیل به موجب قوانین بین‌المللی است، چرا که این رژیم ملزم به تأمین واکسن همه مردم فلسطین ساکن شهرهای تحت تسلط خود حتی مردم نوار غزه است که در محاصره اسرائیل به سر می‌برند و نیاز مبرم به کمک‌های بشردوستانه و واکسن کرونا دارند.

اعضای کنگره در ادامه از قصد دولت آمریکا برای از سرگیری حمایت از سازمان آنروا استقبال و از مخالفت دولت بایدن با اقدامات یک‌جانبه حمایت کردند.

این نمایندگان تأکید کردند تداوم اقدامات اسرائیل در شهرک‌سازی و تخریب منازل مردم فلسطین، یکی از نمونه‌های دیگر اشغالگری به شمار می‌رود که دولت امریکا باید به شکلی روشن و آشکار آن را محکوم کند.

رشیده طلیب، آندریه کارسون، مارک بوکان، پل گرولفا، هنری جانسون، بتی ماکولن، جیمز ماکگوفرین، ماری نیومان، الکساندر اوکلاسیو کورتز، ایلهان عمر، ایانا بریسلی، برنی ساندرز، الیزابت وارن، توم کاربر، شیرود براون و جف مرکلی نمایندگانی هستد که نامه‌های مذکور را امضا کرده‌اند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.