خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطر کسانی که از صف اسلام جدا شدند از خطر وهابیت بیشتر است

آیت الله حسینی قزوینی:

رئیس موسسه جهانی حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه امروز باید ببینیم دشمن کدام نقطه را هدف گرفته است، بیان داشت: خطر کسانی که از صف اسلام جدا شدند از خطر وهابیت بیشتر است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت الله حسینی قزوینی در دیدار اعضای موسسه علمی و پژوهشی «کلامنا» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: فقدان نیروهای قدرتمند علمی که توانایی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند، یکی از خلاهای حوزه های علمیه است.

او با بیان اینکه دوره های آموزشی متعدد در این زمینه فراوان برگزار می شود، گفت: مباحث کلامی و مناظره ای نیازمند تمرین و ممارست است و صرف آموزش کافی نیست.

رئیس موسسه جهانی حضرت ولی عصر (عج) با اذعان به فقدان اساتید مسلط و آشنا به شبهات منطقه بیان داشت: نیروهایی باید تربیت کنیم که اگر شبهه ای مطرح شد و کتاب نشده بود، بتوانیم بلافاصله پاسخ دهیم.

وی از جمله دردهای حوزه علمیه را انحراف برخی طلاب و افتادن آنها به دامان وهابیت دانست و گفت: شخصی طلبه به مالزی رفت و وهابی شد و الان در امارات علیه اسلام برنامه پخش می کند و یا استاد درس خارج به اردن و سپس عربستان رفت و رسما وهابی شده و اسلام را تخریب می کند. باید برای اینها چاره ای اندیشید تا بیش از این تلفات ندهیم.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان اینکه امروز باید ببینیم دشمن کدام نقطه را هدف گرفته است، بیان داشت: خطر کسانی که از صف اسلام جدا شدند از خطر وهابیت بیشتر است. دشمن امروز دنبال این است که از زبان روحانیت شیعه، شبهات را مطرح کند.

وی موسسه جهانی حضرت ولی عصر(عج) را بزرگترین سایت پاسخگو به شبهات وهابیت دانست و خاطرنشان کرد: این سایت روزانه ۵۰ هزار مراجعه کننده دارد.

شایان ذکر است، سفر علمی زیارتی موسسه علمی پژوهشی کلامنا به شهر مقدس قم با هدف آشنایی با موسسات اعتقادی و کلامی و دیدار با بزرگان و اندیشمندان حوزه علمیه قم صورت گرفت.

در این سفر که با حضور آیت الله شیخ محمد مروارید، سید عبدالهادی مرتضوی، حجت الاسلام دکتر سید علی طالقانی و جمعی از نخبگان موسسه کلامنا مشهد برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه علمیه خراسان، توجه ویژه به تربیت نخبگان کلامی و تقویت پژوهش در خلاهای اعتقادی ارائه گردید.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.