خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیین رونمایی کتاب گاتها و قلم هوشمند گاهانی برگزار می شود

ششم فروردین ماه؛

آیین رونمایی مجموعه نفیس کتاب گاتها به همراه قلم سخنگوی گاهانی در روز ششم فروردین ماه برگزار می شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پردیس علم و فناوری برای نخستین بار، کتاب گاهان، سروده های آسمانی اشوزرتشت اسپنتمان را با همراه قلم سخنگوی گاهانی منتشر کرد. این کتاب با یاری و همت نیک اندیشان و همراهی هنرمندان و متخصصان مربوط در این زمینه منتشر شده است و شامل متن کامل کتاب گاتها به خط دین دبیره به همراه برگردان به فارسی روانشاد موبد فیروز آذرگشسب و ترجمه به انگلیسی آن و تجهیزاتی از جمله قلم هوشمند سخنگو است تا بدین ترتیب افراد بتوانند با آوای درست گاتها را آموزش دیده و آن را بخوانند. گفتنی است هماهنگی، تدوین، تهیه و چاپ کتاب بر عهده پردیس علم و فناوری بوده که مدیریت ان بر عهده اسفندیار اختیاری است.

آیین رونمایی مجموعه نفیس کتاب گاتها به همراه قلم سخنگوی گاهانی در روز ششم فروردین ماه برگزار می شود.

پردیس علم و فناوری برای نخستین بار، کتاب گاهان، سروده های آسمانی اشوزرتشت اسپنتمان را با همراه قلم سخنگوی گاهانی منتشر کرد. این کتاب با یاری و همت نیک اندیشان و همراهی هنرمندان و متخصصان مربوط در این زمینه منتشر شده است و شامل متن کامل کتاب گاتها به خط دین دبیره به همراه برگردان به فارسی روانشاد موبد فیروز آذرگشسب و ترجمه به انگلیسی آن و تجهیزاتی از جمله قلم هوشمند سخنگو است تا بدین ترتیب افراد بتوانند با آوای درست گاتها را آموزش دیده و آن را بخوانند. گفتنی است هماهنگی، تدوین، تهیه و چاپ کتاب بر عهده پردیس علم و فناوری بوده که مدیریت ان بر عهده دکتر اسفندیار اختیاری است.

مراسم رونمایی از این مجموعه، روز ششم فروردین سال ۳۷۵۹ دینی زرتشتی(۱۴۰۰ خورشیدی) برابر با روز زایش و پیام آوری اشوزرتشت برگزار می شود. البته با توجه به همه گیری ویروس کرونا، این آیین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با حضور تنی چند از مسئولان و دست اندرکاران تهیه کتاب برگزار می شود و در قالب ویژه برنامه جشن ششم فروردین که با هماهنگی گروهی از انجمن های زرتشتی پخش می شود از رسانه های زرتشتی از جمله صفحه اینستاگرام برساد به صورت زنده پخش خواهد شد.

منبع برساد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.