خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ریز احمد؛ اولین نامزد مسلمان اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد

ریز احمد به عنوان اولین مسلمان نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در تاریخ اسکار قرار گرفت. نامزدی احمد به دلیل درخشش وی در فیلم ” Sound of Metal” است. در این فیلم وی به عنوان یک درامر در گروه هوی‌متال کار می‌کند که دچار کاهش شنوایی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از RNS علاوه بر ریز احمد که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم Sound of Metal شد، این فیلم پنج نامزدی دیگر در اسکار ۹۳، از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با بازی پل راسی را نیز کسب کرده است.

این بازیگر ۳۸ ساله با جوایز فرش قرمز غریبه نیست. وی همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی در the 2017 Prime Time Emmy Awards را بخاطر بازی در سریال‌ تحسین شده‌ی HBO با عنوان The Night Of، کسب کرده است.

طی پنج سال گذشته، ریز احمد نامزد دریافت جایزه Emmys، جوایز انجمن بازیگران فیلم (Screen Actors Guild Awards) و جوایز فیلم مستقل انگلیس را  از آن خود کرده است.

همچنین وی نامزد دو دوره قبلی دریافت جایزه گلدن گلوب، از جمله نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بخاطر بازی در Sound of Metal، بوده است. احمد یکی از سه نامزد رکورددار مسلمان برای بازی دراماتیک، در گلدن گلوب امسال بود. جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد، که احمد نامزد آن شده بود، پس از مرگ “چادویک بوزمن” بخاطر بازی در ” Ma Rainey Black Bottom” به وی اهدا شد.

پیش از نامزدی ریز احمد، تعداد انگشت‌شماری از مسلمانان برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بودند. ماهرشالا علی دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را، اولین بار در سال ۲۰۱۷ برای بازی در “مهتاب” و بار دیگر در سال ۲۰۱۹ برای بازی در “کتاب سبز” از آن خود کرده است.

عمر شریف اولین مسلمانی بود که در سال ۱۹۶۲ برای بازی در فیلم “لورنس عربستان”، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار شد.

جدای از درخشش در هالیوود، این بازیگر پاکستانی-انگلیسی و بومی لندن، در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مالی و روشنگری در مواردی همچون آزار و شکنجه مسلمانان روهینگیایی و پناهندگان سوری، فعال است. ترانه “Immigrants (We Get the Job Done”، موسیقی احمد است که مورد تایید منتقدان قرار گرفته و در سال ۲۰۱۶ جایزه موزیک ویدیوی MTV را از آن خود کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.