خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نامه رهبران مسلمان انگلستان به بوریس جانسون

رهبران مسلمان انگلستان می‌خواهند درباره اقدام موهن یک معلم در یورکشایر غربی در نمایش کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) نامه ای به بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، بفرستند و به او درباره عواقب اینگونه اقدامات هشدار دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از روزنامه «تایمز»، رهبران مسلمان در این نامه از بوریس جانسون می خواهند دولت انگلستان بر ضرورت احترام به اسلام و مقدسات آن تأکید کند.

آنها به بوریس جانسون هشدار می‌دهند که در غیر این صورت این خطر وجود دارد که انگلستان مانند فرانسه عرصه اهانت بیشتر به مقدسات اسلام و رشد اسلام هراسی شود.

به گفته عادل شهزاد، رئیس موسسه الحکم در برادفورد، در این نامه که علاوه بر نخست وزیر برای برخی نمایندگان پارلمان هم ارسال خواهد شد، بر این نکته تأکید می شود که اقدام موهن این معلم تا چه حد احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده است.

هفته پیش نمایش کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام (ص) در مدرسه‌ای واقع در غرب انگلستان، خشم و اعتراض مسلمانان انگلستان را برانگیخت.

مسلمانان معترض روز پنجشنبه مقابل ساختمان مدرسه «بتلی» واقع در یورکشایر غربی تجمع کرده و شعارهایی علیه این اقدام توهین آمیز و اسلام هراسانه سر دادند.

آن‌ها همچنین خواستار اخراج این معلم شدند اما مدرسه بتلی فقط به تعلیق موقت وی بسنده کرده است.

به گفته والدین یکی از دانش آموزان مدرسه، کاریکاتوری که معلم مزبور نشان داده برگرفته از نشریه فرانسوی شارلی ابدو است که انتشار آن چند سال پیش با اعتراض گسترده مسلمانان سراسر جهان روبرو شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.