خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسئله مسلمانان اویغور؛ هفته مد چین و تبلیغات سیاسی + تصاویر

لشکری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور در چین برای حمایت از سیاست‌های این کشور در قبال مسلمانان استان سین کیانگ به راه افتاده‌اند و در این میان صنعت پوشاک چین در صف اول قرار دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از رویترز؛ هفته مد چین محملی برای تبلیغات سیاسی این کشور در مورد استان مسلمان‌نشین سین‌کیانگ شده است. یکی از طراحان مد در این مراسم با پنبه استان سین کیانگ به صحنه آمد و گفت «این پنبه عشق من است».

چین و غرب بر سر موضوعات زیادی با یکدیگر درگیری دارند که این اواخر، موضوع مسلمانان اویغور به جدیدترین موضوع برای تنش میان دو طرف تبدیل شده است. چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و همچنین کار اجباری در مزارع پنبه استان سین کیانگ متهم است.

بسیاری از شرکت‌های فعال غربی اعلام کرده‌اند به دلیل اتهامات مربوط به کار اجباری از استان سین کیانگ پنبه وارد نمی‌کنند. همین موضوع باعث شده تا بخشی از سلبریتی‌ها و بازیگران چینی به حمایت از حکومت کمونیست پکن برآمده و شرکت‌های پوشاک غربی را تحریم کرده‌اند.

هشتگ‌ها و پویش‌های زیادی هم در فضای مجازی چین به راه افتاده تا روایت غربی از وضعیت استان سین کیانگ خنثی شود.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.