خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برکناری بیش از ۱۰۰۰ خطیب و امام مساجد در عربستان

مخالفان و فعالان عربستان سعودی می‌گویند که مقامات سعودی در مدت اخیر بیش از هزار نفر از خطبای جمعه و ائمه مساجد را به دلایل مختلف کنار گذاشته اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «یحیی عسیری»و از مخالفان دولت عربستان سعودی گفت: موج برکناری‌ها و بازداشت خطبای مساجد ادامه دارد و بیش از هزار نفر در همین راستا را شامل شده است.

وی افزود: دلایل این امر بیشتر به دلیل توییت های آنها، مخالفت با افراط گرایی مکتب سعودی و یا مخالفت با ایراد خطبه علیه اخوان المسلمین و جاسوسی از آنها در واتساپ و مجالسی است که در آنها شرکت می‌کنند.

در همین راستا حساب‌های توییتری فعالان عربستانی، فهرست اسامی دهها تن از خطبای برکنار شده در این کشور را منتشر و به برخی از دلایل برکناری آنها در این زمینه اشاره کردند.

براساس این گزارش، از جمله دلایلی که فعالان سعودی در این خصوص منتشر کرده اند، دعوت به تحریم محصولات و کالاهای فرانسوی از سوی برخی از این خطبا در پاسخ به اهانت اخیرپاریس به دین اسلام بوده است.

«سعید بن ناصرالغامدی» استاد دانشگاه عربستانی و از مخالفان دولت این کشور نیز فهرست بیش از ۵۰ خطیب برکنار شده در منطقه مکه مکرمه و جده را منتشر کرده است.

غامدی تشریح کرده که برکناری این خطبا در پاسخ به دستورات خالدالفیصل امیر منطقه مکه صورت گرفته است.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.