خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سید حسن نصرالله: آمریکا رو به افول است/ محور مقاومت در حال صعود است

درخواست ما این است که منتظر آمریکا، جهان و تحولات نباشید.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: درخواست ما این است که منتظر آمریکا، جهان و تحولات نباشید و به گفتگوهای داخلی و منطقه برای حل مشکلاتمان روی آوریم. آمریکا رو به افول است و محور مقاومت در حال صعود است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در سخنرانی به مناسبت بزرگداشت «شیخ القاضی احمد الزین» رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان به سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله گفت: در ابتدا مراتب تسلیت و همدردی خود را به مناسبت درگذشت شیخ بزرگ و عزیز و مجاهد، علامه شیخ احمد الزین ابراز می‌داریم.

وی ادامه داد: شیخ احمد الزین الگو و نمونه عالی از ایمان و تدین و علم و اخلاص بود. ایشان الگوی و نمونه اخلاق و تواضع و شفافیت و مهربانی، دوستی و عاطفه بود. وی الگویی برای مقاومت و مجاهدت و شجاع بود. شیخ احمد الزین استوار و ثابت قدم در راه وحدت و مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد: شیخ احمد الزین، الگویی برای رزمندگان و مجاهدان و انقلابیون و فردی با مواضع و دیدگاه های شفاف و شجاع و انسانی راسخ و مستحکم و ثابت قدم در راه وحدت و مقاومت بود. شیخ احمد الزین، اصول فلسطین، قدس و ملت فلسطین و سرزمین های اشغالی از دریا تا رود را در برابر خود ترسیم کرد.

سید حسن نصرالله گفت: شیخ احمد الزین توجه ویژه به آرمان ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین داشت. وی بر رویارویی با پروژه اسرائیلی-آمریکایی بر منطقه تاکید داشت؛ آن‌هم در زمانه‌ای که بسیاری از حامیان فلسطین به طمع مناصب و دلار نفتی رفتند و جلد عوض کردند و به یاس و سرخوردگی گرفتار شدند.

وی افزود: شیخ احمد الزین از ابتدا تا انتها حامی فلسطین و ضد تلاش‌ها برای محو آرمان فلسطین بود. ایشان حامی همه مقاومین و علما و پشتیبانی قوی بود و همه امکانات خود را در راستای حمایت از مقاومت قرار داد. وی در کنار امام موسی صدر حامی فلسطین و مقاومت بود و این موضع را درباره مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد.

دبیرکل حزب الله به موضع شیخ احمد الزین در حمایت از انقلاب و امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان از نسل های نخستینی بود که سریع و روشن ، در مقام حمایت از امام خمینی (ره) برآمد.

وی افزود: شیخ احمد الزین با وجود تمام اتهامات اما همچنان به صورت استوار و روشن بر موضع خود در دفاع از امام خمینی(ره) باقی ماند و هیچ تزلزلی به خود راه نداد و این موضع را حتی پس از رحلت امام خمینی(ره) و با امام خامنه ای نیز ادامه داد.

سید حسن نصرالله گفت: سخت ترین موضع برای شیخ احمد الزین در سوریه بود که به خاطر آن سختی های زیادی تحمل کرد. شیخ الزین این نکته را درک می کرد که سوریه به خاطر فلسطین و مقاومت هدف قرار گرفته است. شیخ الزین به مخالفت با اقدامات حاکمان بحرین و جنگ یمن پرداخت با وجودی که در معرض فشارهای زیادی قرار داشت.

وی افزود: پس از گذشت ۱۰ سال از جنگ سوریه، اسناد بسیاری وجود دارد که موضع گیری شیخ احمد الزین و موضع ما را نشان می دهد که درست بوده است، چرا که در این حوادث، فلسطین و مقاومت و محور آن هدف قرار گرفت.

سید حسن نصرالله گفت: شیخ احمد الزین در زمره علمایی بود که دروغ و تحرکات گمراه کننده درباره مذهبی بودن جنگ در یمن را برملا کرد. برهه اخیر از زمان، دشوارترین مرحله حیات سیاسی شیخ الزین و علمای مقاومت بود. موضع ایشان و علمای مانند وی از اهمیت بسزایی برخوردار بود.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه اظهار داشت: علمایی بودند که نقش تاریخی در ریشه کنی فتنه‌ای که کشورهای توطئه کننده به دنبال آن بودند، ایفا کردند. بسیاری تلاش کردند که تحولات در سوریه، یمن، عراق، لبنان و برخی مناطق دیگر را به سوی فتنه سنی-شیعی سوق دهند.

وی تاکید کرد: برخی به دنبال منحرف کردن مسیر درگیری‌ها به سوی جنگ مذهبی بودند و این بسیار خطرناک و دشوار بود. آنانی که چشم فتنه را کور کردند نخبگان بارز و متمایز اهل تسنن بودند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه مجاهدان در یمن آغاز شده که طی آن تلاش می‌شود تصویر این جنگ را به صورت اشتباهی جلوه داده و بگویند که سعودی‌ها خواستار توقف جنگ بوده اما انصارالله توقف جنگ را رد می‌کند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: چیزی که به برادران یمنی ارائه شده توقف جنگ نبوده،‌ بلکه آتش بس بوده و بقیه شکل‌های جنگ علیه یمن (همانند محاصره همه‌جانبه) ادامه خواهد یافت.

سید حسن نصرالله افزود: به یمنی‌ها می‌گویند بیایید آتش بس کنیم اما فرودگاه و بنادر همچنان بسته خواهد ماند و هیچ چیزی به یمن وارد نمی‌شود و سپس وارد مذاکره سیاسی خواهیم شد که بر اساس آن، باقی مشکلات حل خواهد شد. این نیرنگی بزرگ است. حتی کودکان یمنی نیز فریب این نیرنگ بزرگ را نمی‌خورند و من به آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌گویم که شما در حال تلف کردن وقت هستید.

دبیرکل حزب الله لبنان با تمجید از مقاومت مردم یمن گفت: استواری یمنی‌ و آنچه که آنها بدست آورده اند حاوی درسها و تجربیات زیادی برای ما ، فلسطین و همه مردم جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مردم فلسطین پرداخت و افزود: در روز زمین ، من می گویم که این پایداری فلسطینی ها مایه امید است.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: ما دیگر چیزی از “معامله قرن” را نمی شنویم، زیرا با پایداری و مقاومت مردم فلسطین سقوط کرد و مرد.

وی گفت: معامله قرن ضلع نخست آن که دونالد ترامپ بود، سرنگون شد و ضلع دوم آن که نتانیاهو باشد نیز شرایط بسیار سختی را دارد و احتمالا سقوط می‌کند، اگر هم بماند، دستکم بحران در اسرائیل به ما بحران رهبری در این رژیم را نشان می دهد که براساس یک توهم بیان گذاشته شده است.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: اسرائیلی‌ها مراتب نگرانی خود را از پیشرفت روز افزون محور مقاومت و افزایش توان آن ابراز داشته‌اند. محور مقاومت بدترین و خطرناک‌ترین مرحله در تاریخ خود را پشت سر گذاشته است و با اقدام جدی و تقویت توان با تهدیدات مقابله کرده است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: تاکید آمریکا بر دیپلماسی با ایران نه به دلیل سخاوت اخلاقی از سوی واشنگتن است بلکه دلیل آن قدرت رو به رشد ایران است.

وی افزود: آمریکا دیگر همانند گذشته نیست بلکه در مرحله افول قرار گرفته است و این چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران بر آن تاکید کرد.

سید حسن نصرالله گفت: محور مقاومت به صورت جدی دنبال افزایش توانایی‌های خود به دور از خودنمایی است و این توانایی‌هاست که سرنوشت جنگ آینده را مشخص خواهد کرد.

وی ادامه داد: تحولات بین المللی مهمی با توجه به اینکه دولت بایدن، چین را در اولویت سیاست خود قرار داده و روسیه اولویت دوم آن است، در جریان است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آنچه ایران در سایه شدیدترین تحریم‌ها و تهدید روزانه به جنگ نداده است هم اکنون هرگز نخواهد داد. ایران در حال عبور از مرحله تحریم است و توان و قدرت خود را اثبات کرده است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: درخواست ما این است که منتظر آمریکا، جهان و تحولات نباشید و به گفتگوهای داخلی و منطقه برای حل مشکلاتمان روی آوریم. آمریکا رو به افول است و محور مقاومت در حال صعود است. همگان را به تامل در عنوانی که آقای خامنه‌ای مطرح کردند دعوت می‌کنم و آن “افول آمریکا” بود. آمریکا در حال حاضر در مرحله سراشیبی قرار دارد.

سید حسن نصرالله خطاب به لبنانی‌ها گفت: در مرحله یاس و ناامیدی به سر نمی بریم و تلاش‌های جدی و جمعی زیادی جریان دارد تا با همکاری یکدیگر موانع برطرف شود.

وی همچنین به هم پیمانان آمریکا تاکید کرد که بهتر است آنان در ارزیابی‌های خود بازنگری کنند که امروز برای آنان بهتر از فرداست.

سید حسن نصرالله گفت: افقی که می‌بینیم آن است که دست کم، برخی از ما وارد قدس خواهند شد و در آنجا نماز خواهند خواند.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.