خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فشار فرانسه بر امامان جماعت برای تبلیغ ازدواج همجنس‌گرایی

درحالی که فرانسه امامان جماعت را برای تبلیغ ازدواج همجنس‌گرایی در خطبه‌ها تحت فشار قرار داده است، اتحادیه بین‌المللی دانشمندان مسلمان این اقدام را به شدت محکوم کرده و تحریک آمیز خطاب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اتحادیه بین المللی علمای مسلمان روز شنبه درخواست دولت فرانسه از امامان جماعت مساجد را برای تبلیغ ازدواج همجنسگرایان محکوم کردند و آن را یک استاندارد دوگانه علیه اسلام توصیف کردند.

علی القراداقی ، دبیرکل این نهاد در یک پست فیس بوکی خطاب به مارلین اسکیاپا، وزیر شهروندی فرانسه، این درخواست را «تحریک آمیز» توصیف کرد و اظهار داشت که این فشارها علیه مسلمانان «از زندگی مسالمت آمیز در فرانسه حمایت نمی کند.»

در ۲۳ مارس ، اسکیاپا در سخنان تلویزیونی گفت که امامان مساجد در فرانسه باید در خطبه‌های خود حق ازدواج افراد همجنس‌باز را به رسمیت بشناسند و از آن حمایت کنند.

القراداقی گفت: جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است. تأثیر هر تصمیم منفی فراتر از انتظار تصمیم گیرنده است.

وی خواستار احترام به «مقدسات جامعه و تعدد دینی آن» شد و اظهار داشت که بیانیه اسکیاپا همچنین قوانینی را نقض می‌کند و حمایت وی از همجنس‌گرایی نه تنها در اسلام بلکه با «تمام قوانین الهی» ممنوع است.

وی توضیح داد: خانواده به معنای سنتی از یک مرد ، یک زن و فرزندان آنها تشکیل شده است و این یک تعریف طبیعی و قانونی است که توسط اعلامیه های بین المللی حقوق بشر پشتیبانی می‌شود.

او از همجنسگرایی به عنوان «تعرضی» علیه طبیعت انسانی و معنای خانواده نام برد و به شدت آن را محکوم کرد.

رهبر اتحادیه از مسلمانان در فرانسه خواست «تا از برای مقابله با هر اقدامی که حقوق بشر و از همه مهمتر آزادی مذهبی آن‌ها را محدود کند به قانون مدنی و موسسات مربوطه متوسل شوند.

منبع  حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.