خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرشی بر دین زرتشتی؛ تازه‌ترین اثر بهنام مرادیان

کتاب «نگرشی بر دین زرتشتی»، پنجمین کتاب مستقل بهنام مرادیان، نویسنده و پژوهشگر زرتشتی، با همیاری نشر برسم در اسفندماه ۹۹ به چاپ رسیده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب نگرشی بر دین زرتشتی در ۱۲ فصل تدوین شده و کوشیده تصویری کلی ولی غیرتخصصی از دین زرتشتی را برای مخاطب عام و غیرآکادمیک ارایه کند.

این کتاب به موضوع‌هایی همچون تاریخ دین زرتشتی، باورها و جهان‌بینی، کتاب آسمانی و متن‌های دینی زرتشتی، مراسم، جشن‌ها و آیین‌های زرتشتی، اخلاق زرتشتی، پیکربندی اجتماعی زرتشتیان، موبدان و روحانیت زرتشتی، مکان‌های دینی و آیینی زرتشتی، گویش و فرهنگ شفاهی زرتشتیان، استوره‌شناسی زرتشتی و نمادشناسی می‌پردازد.

مرادیان در نگارش کتاب نگرشی بر دین زرتشتی کوشیده تا از تخصصی شدن متن دوری کند و کتابی چکیده و کم‌حجم پدید بیاورد که هر کسی بدون داشتن اطلاعات زمینه‌ای خیلی عمیق، بتواند از این کتاب بهره ببرد و تصویری کلی و همه‌سویه از دین و فرهنگ زرتشتی پیدا کند.

بهنام مرادیان نویسنده این کتاب، از همکاران پیشین هفته‌نامه امرداد و از شرکت‌کنندگان و داوران بخش گاتهاشناسی همایش سراسری مانتره است و سرپرستی پروژه تدوین کتاب‌های درسی دینی زرتشتی پایه‌های اول تا هشتم را در کارنامه دارد. چهار کتاب پیشین مرادیان به نام‌های «شغل دوست‌داشتنی»، «طراحی مسیر زندگی»، «چگونه احمق نباشیم و درست فکر کنیم» و «چرا دروغ می‌گوییم» در تابستان ۹۹ به چاپ رسیدند و در کمتر از ۶ ماه به چاپ دوم رسیده‌اند.

چاپ نخست کتاب نگرشی بر دین زرتشتی در ۱۸۴ رویه و با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

دوستداران می‌توانندبرای خرید این کتاب با دفتر هفته‌نامه امرداد به شماره‌های ۸۸۳۲۵۳۲۹ و ۸۸۳۲۵۳۳۰ و ۸۸۳۲۵۳۳۱ تماس بگیرند.

منبع امرداد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.