خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ویراست تازه‌ای از رمان “عاشق داعشی من” در بازار کتاب

انتشارات کتابستان معرفت ویراست چهارم رمان «عاشق داعشی من»، نوشته هاجر عبدالصمد را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ ویراست چهارم کتاب «عاشق داعشی من»، نوشته هاجر عبدالصمد با ترجمه مهدیه داوودی توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر و روانه بازار نشر شد.

«عاشق داعشی من» تلاش می‌کند جنایت‌های آشکار داعش را در سایه‌ داستانی عاشقانه روایت کند و از این رهگذر برخی مسائل جامعه را از نگاه زنی مطلقه به چالش بکشد.

نویسنده سعی کرده جنایت‌های داعش را با سبک و سیاق هنری و در قالب رمان روایت کند و ماجرای دخترانی را بنویسد که با سرخوردگی از ظلم و بیداد جامعه‌ خود، در دام اندیشه‌های مسموم داعش گرفتار شده‌اند و زمانی به حقیقت ماجرا پی می‌برند که دیگر دیر شده است و خود را در بند کسانی می‌بینند که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند و هر یک دچار سرنوشتی خواندنی و عبرت‌آموز می‌شوند.

لیلی در زندگی‌اش با مشکلات زیادی روبه‌رو است که سمیره، دوستش پیشنهاد پیوستن به داعش را می‌دهد، او با چیزهایی که می‌شنود متقاعد می‌شود که به این گروهک بپیوندد. اول کار همه‌چیز جالب و حتی محترمانه است اما در پس پرده این گروهک چیزهایی است که کم‌کم هویدا می‌شود حوادث تهدیدکننده‌ای که زندگی لیلی و خانواده‌اش را هدف گرفته است.

هاجر عبدالصمد، نویسندهی مصری، متولد اکتبر ۱۹۸۹، فارغ‌التحصیل دانشکده‌ حسابداری از دانشگاه المنصوره، چند سالی است که در عرصه‌ی نویسندگی قلم می‌زند.«عاشق داعشی من (حبیبی داعشی)» نخستین رمان اوست. قبل از نگارش این رمان، دو داستان کوتاه به نام‌های «پیراهن بلند سفید» (فستان الابیض) و «مرد غریبه» (الرجل الغریب) در کتاب «الوان» ویژه داستان کوتاه عرب در ۲۰۱۵ از او چاپ شده‌بود.

در بخشی از این کتاب آمده است‌:

«ابوسیاف وقتی داشت این ها را می‌گفت، حس شکارچیان پیروزی را داشت که صیدشان را به دام انداخته‌اند.

-عمر گفت: هنوز فرق اون رو با بقیه دخترها نمی‌فهمم!

ابوسیاف متعجب به عمر نگاه کرد و گفت:-تا حالا ندیده بودم روی دختری این قدر حساس باشی! چرا روی اون کلید کردی؟!

عمر که سعی می‌کرد تابلو بازی‌اش را جبران کند گفت: حساس نیستم فقط کنجکاوم! اون هم مثل بقیه دخترها، ام سلمان سفارشش را کرده؟!

ابوسیاف از مخفی کاری همیشگی استفاده نکرد و گفت: سفارش ام سلمان ربطی به دختره نداره، به باباش مربوطه!

عمر قدری نگران شد و پرسید:مگه باباش کیه؟!

ابوسیاف جواب داد: یه تاجر سرشناس تو مصر، تاجر ماشین. شرکتش میلیون دلار می‌ارزه! نفوذ زیادی توی دم و دستگاه‌های اون جا داره، برای همین دخترش برای ما ارزش زیادی داره! اون گروگان خوبیه!»

چاپ چهارم کتاب «عاشق داعشی من» در ۲۹۲ صفحه با ۴۵هزار تومان منتشر شده است.

منبع مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.