خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زیارت مجازی حرمین شریفین و مسجد‌الاقصی در ماه رمضان

در ماه رمضان امسال، مسلمانان در سراسر جهان می‌توانند از حرمین شریفین در مکه و مدینه و مسجدالاقصی به صورت مجازی و از طریق بیش از یک برنامه و فیلم بازدید کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در ماه رمضان امسال، مسلمانان در سراسر جهان می‌توانند از حرمین شریفین و مسجدالاقصی به صورت مجازی و از طریق برنامه‌ای پیشرفته‌تر از اپلیکشین و فیلم بازدید کنند.

یک برنامه سه بعدی که از سوی استودیو سیمافور ساخته شده است، کاربر را در یک تور تعاملی برای بازدید از مقدسات در مکه و مدینه همراهی می‌کند. این برنامه یازده نما از این اماکن را نشان می‌دهد: داخل کعبه، داخل مسجدالحرام، بیرون مسجدالحرام، داخل مسجدالنبی، بیرون مسجدالنبی، کوه عرفات، ساختمان جمرات در منا و مزدلفه. همچنین امکان گشت و گذار در گالری معماری حرمین با تمام نمایشگاه‌های آن، با اطلاعات تاریخی و دینی متعدد همراه با صحنه‌های فوق فراهم است. این برنامه به هفت زبان عربی، انگلیسی، ترکی، فارسی، اردو، مالایی و اندونزیایی در دسترس است.

این مکا‌ن‌ها را می‌توان با زوایای مختلف دوربین، چه از منظر سوم شخص، چه از منظر اول شخص با قابلیت حرکت مستقیم به هر نقطه از صحنه‌ها مشاهده کرد.

بازدید مجازی از مسجدالاقصی در بیت‌المقدس، از طریق فیلم‌های مختلفی که هم اکنون در سایت‌های خبری وجود دارد و به صورت حرفه‌ای فیلم‌برداری شده از جمله فیلم‌های شبکه انگلیسی الجزیره و TRT فراهم شده است.

این فیلم‌‌ها بیننده را به گشت و گذار در داخل قبه الصخره و مسجد القبلی و اطراف دیگر بناهای مذهبی این مجموعه ۱۴ هکتاری می‌برد.

برای اینکه حداکثر زاویه ۳۶۰ درجه را در این فیلم‌ها تجربه کنید، کاربر می‌تواند ماوس را به جهت‌های مختلف حرکت دهد یا تلفن همراه را به سمتی که می‌خواهد تماشا کند کج کند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.