خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش موثر ادیان در مبارزه عادلانه‌ و جهانی با کرونا

نماینده مجلس خبرگان رهبری از نقش موثر ادیان در مبارزه عادلانه‌ و جهانی با کرونا خبرداد.

ردنا (ادیان نیوز) – حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در جلسه رهبران ادیان برای صلح با حضور “تدروس آدهانوم” رئیس سازمان جهانی بهداشت که به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: از آنجا که کرونا حیات و سلامتی انسان را با تهدید گسترده و فزاینده مواجه کرده است، مبارزه با آن هم باید ویژگی‌هایی متمایزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی، تمرکز جدی بر سلامت انسان است، ادامه داد: از آنجا که ادیان از همان آغاز برای حفظ سلامتی انسان بیشترین اهمیت را قائل بوده‌اند، در شرایط کنونی، نیز باید به ابراز و اتخاذ موضع و دیدگاه اساسی و حساسیت در قبال سلامتی و ارواح انسان‌ها به این سمت روی بیاورند.

مبلغی اضافه کرد: اگر زندگی بشر به خطر بیفتد، سایر پدیده‌های انسانی نیز در وضعیت خطرناکی قرار خواهند گرفت؛ حتی خود دین، در شرایط از بین رفتن جان انسان‌ها، ظهور و تبلوری نخواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین ویژگی در مقابله با کرونا، انسجام است، تصریح کرد: شیوع فاجعه‌بار ویروس کرونا به ما نشان داد که زندگی بشر بیش از هر زمان دیگری در هم تنیده است. این درهم تنیدگی، یک فلسفه عمیق است که مفاهیم و آموزه‌های ادیان بر اساس لحاظ آن بنا شده‌اند.

وی با طرح پیشنهادی به رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود: پیشنهاد می‌شود همه تحت شعار «ما باید برای تضمین سلامت عمومی و جهانی، سلامت را برای همه افراد و مجموعه ها بخواهیم» که برگرفته از روح مشترک ادیان است، منسجم بشویم.

مدرس سطح خارج حوزه علمیه گفت: مبارزه ضعیف یا تبعیض‌آمیز علیه کرونا اجازه می‌دهد تا این بیماری خطرناک زنده بماند، رشد کند و دوباره حمله کند، همانطور که مبارزه محدود و منطقه‌ای علیه کرونا مبارزه‌ای موثر نخواهد داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام ادیان، عدالت در مواجهه با کرونا است، اظهار کرد: از این منظر، باید به دولتها و کشورهای فقیری که نمی‌توانند خود را از بیماری همه‌گیر کرونا محافظت کنند، کمک صورت گیرد؛ اگر در مواجهه با کرونا عدالت در نظر گرفته نشود، مبارزه نیرومند و موفقی با کرونا صورت نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر ایجاد اطمینان در مردم در مبارزه با کرونا تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف دین ایجاد اعتماد به نفس و اطمینان است، امروزه به دلیل حمله غافلگیر کننده کرونا به بشریت، اعتماد به نفس به طور طبیعی کاهش یافته است، تا جایی که در زمینه‌های مبارزه با کرونا نیز حالت اطمینان کاهش یافته است.

مبلغی تأکید کرد: زمان آن است که ادیان نقش خود را به خوبی در ایجاد اعتماد بازی کنند و اطمینان از تمرکز بر اتخاذ راهی پدید می‌آید که مبتنی بر توکل بر خدا، رعایت موازین بهداشتی، کمک به یکدیگر، تسریع و گسترش مبارزه با کرونا و امید دادن به مردم باشد زیرا با نبود اطمینان حتی در نبرد با کرونا شکست خواهیم خورد.

منبع موج
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.