خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدقه چه فایده هایی دارد؟

در اسلام سفارش های زیادی درباره صدقه دادن وجود دارد. اگر کتب دینی را مورد بررسی قرار دهید با روایت های مختلفی روبرو خواهید شد که هر کدام از آن ها به نحوی از اهمیت صدقه دادن صحبت می کنند. در فرهنگ ما ایرانی ها هم صدقه دادن جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوزدر اسلام سفارش های زیادی درباره صدقه دادن وجود دارد. اگر کتب دینی را مورد بررسی قرار دهید با روایت های مختلفی روبرو خواهید شد که هر کدام از آن ها به نحوی از اهمیت صدقه دادن صحبت می کنند. در فرهنگ ما ایرانی ها هم صدقه دادن جایگاه ویژه ای دارد.

زمانی که می خواهید به سفر بروید قبل از رفتن بهتر است اولین کاری که انجام می دهید صدقه بیندازید، زمانی که به مقصد رسیدید و اقدام به اجاره ویلا کردید سعی کنید هر روز بعد از خارج شدن از ویلا صدقه کنار بگذارید تا درامان باشید. تا به حال از خودتان پرسیده اید صدقه چه مزایا و فایده هایی دارد؟ اگر ذهن تان را با این سوال مشغول کرده اید باید برای یافتن پاسخش با ما در این مقاله همراه شوید.

صدقه چیست؟

صدقه به اموالی می گویند که در راه رضای خدا به افراد فقیر داده می شود. صدقه دو نوع دارد. صدقه ای که می دهید ممکن است واجب باشد یا مستحب. اگرچه برخی از افراد بر این باورند که با صدقه دادن مال و اموال شان کم می شود اما واقعیت چنین نیست. در آیات و روایات به کرات می خوانیم که صدقه دادن نه تنها باعث کم شدن مال نمی شود بلکه آن را فزونی می بخشد.

صدقه دادن چه اثراتی دارد؟

خوب حالا که به طور مختصر با صدقه آشنا شدیم باید مزایا و اثراتی که این اثر بر روی زندگی مان دارد را هم بررسی کنیم. در ادامه سعی می کنیم فواید صدقه دادن را با هم مرور کنیم.

دفع بلا

اولین و مهم ترین اثری که برای صدقه بیان کرده اند دفع بلاست. همانطور که امام صادق (ع) می گوید صدقه هفتاد نوع بلا را از انسان دور می کند و حتی می تواند مرگ را هم به تاخیر بیندازد.

افزایش طول عمر

ایات و روایات زیادی در این زمینه وجود دارد. زمانی که از اموال خود صدقه می دهید می توانید طول عمرتان را هم بیشتر کنید. پیامبر اکرم در این زمینه می فرمایند: صدقه و صله ارحام شهرها را اباد می کند و بر طول عمر افراد می افزاید.

از بین بردن فقر

یکی از اثرات مهمی که صدقه دادن می تواند داشته باشد از بین بردن فقر است. روایات مختلفی در این باره وجود دارد. افرادی که این عادت خوب را در زندگی خود نهادینه کرده اند هیچ وقت با مشکلات مالی روبرو نمی شوند. اگر هم مشکل مالی در زندگی افراد دیده شود سریع تر از آن چیزی که فکرش را می کنند برطرف می گردد.

شفای بیماران

یکی دیگر از اثراتی که صدقه دادن می تواند برایمان به ارمغان بیاورد شفای بیماران است. بزرگان دینی ما سفارش کرده اند برای شفای بیماران صدقه بدهیم.

چگونه صدقه بدهیم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید صدقه دادن هم آداب و اصولی دارد. اگرچه خداوند این عمل را بسیار نیکو خوانده است اما اگر آداب و اصول آن رعایت نشود ممکن است تاثیراتی که در بالا به آن اشاره کردیم را هم در پی نداشته باشد. حتما افرادی را دور و برتان دیده اید که همه کارهایشان را صرفا برای جلب توجه افراد و از روی ریا انجام می دهند. خداوند متعال صدقه هایی که از روی ریا پرداخت می شود را دوست ندارد و ثوابی هم برای آن در نظر نمی گیرد.

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.