خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرانسه به دنبال ممنوع کردن روسری برای دختربچه‌ها

یک دهه از ممنوعیت پوشش کامل چهره در فرانسه در اماکن عمومی و ملاعام می‌‌گذرد. اگر مصوبه تازه مجلس سنا از رای اکثریت نمایندگان در مجمع ملی (مجلس شورا) هم برخوردار شود “پوشش اسلامی” در فرانسه مشمول محدودیت‌های تازه‌ای می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت پوشش حجاب توسط دختربچه‌ها و همچنین همراهانشان در گردش‌های دسته‌جمعی مدارس رأی داده است. افزون بر این قرار است که پوشش بورکینی در استخرهای سرپوشیده هم ممنوع شود. این تلاش‌ها اما هنوز تا قانون‌شدن کامل باید از مراحل دیگری هم بگذرند.

مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت پوشش حجاب توسط دختربچه‌ها و همچنین همراهانشان در گردش‌های دسته‌جمعی مدارس رأی داده است. افزون بر این قرار است که پوشش بورکینی در استخرهای سرپوشیده هم ممنوع شود. این تلاش‌ها اما هنوز تا قانون‌شدن کامل باید از مراحل دیگری هم بگذرند.

فرانسه خود را کشوری سکولار می‌داند که در آن جدایی کامل دین و سیاست حکمرفاست. بر پایه تخمین‌ها در این کشور با ۶۷ میلیون جمعیت تقریبا بین ۵ /۳ تا ۶ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند. ممنوعیت پوشش کامل چهره در ملاعام روز ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۰ به اجرا درآمد؛ قانونی که در نوع خود در مورد محدود کردن نوع پوشش در میان کشورهای غربی بی‌سابقه بود.

وزیر کشور مخالف قانونی شدن ممنوعیت

تدابیر جدید سنای محافظه‌کار فرانسه در ممنوع کردن حجاب در چارچوب اصلاحاتی در قانون موسوم به “تقویت أصول جمهوری” صورت می‌گیرد؛ قانونی که دولت امانوئل مکرون در واکنش به حملات تروریستی و در مبارزه با اسلام‌گرایی و مقابله با نفرت‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی به آن متوسل شده است.

ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه اطمینان داده است که این قانون قانونی بر علیه دین نیست. عفو بین‌الملل اما با توجه به بحث‌های انگ‌زننده در مورد مسلمانان و اسلام در فرانسه، از اعمال تبعیض‌‌آمیز این قانون در این کشور بیم دارد.

تغییرات مورد تأیید سنا در این قانون اما هنوز نهایی نشده و برای قانونی شدن باید به تأیید مجمع ملی فرانسه (مجلس شورا) برسد.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.