خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست پاکستان برای جرم‌انگاری اهانت به ساحت پیامبر‌(ص) در کشورهای غربی

نخست‌وزیر پاکستان از کشورهای غربی خواست همانگونه که انکار هولوکاست در این کشورها جرم تلقی می‌شود، اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) جرم دانسته شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از القدس العربی، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان روز شنبه تأکید کرد که دولت‌های غربی باید با افرادی که به ساحت پیامبر اکرم(ص) اهانت می‌کنند، همانند کسانی که هولوکاست را انکار می‌کنند، برخورد نماید.
عمران خان در سخنانی که پس از یک هفته اعتراضات خشونت‌آمیز در پاکستان ایراد کرد، افزود: حمایت دولت فرانسه از بازنشر کارتون‌های توهین‌آمیز به حضرت محمد(ص) احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار می‌کند.

وی در توییتر خود نوشت ما مسلمانان پیامبر خود را دوست داریم و به او احترام می‌گذاریم. ما نمی‌توانیم این نوع سوء استفاده و بی‌احترامی را تحمل کنیم.

خان در توئیت خود افزود: من از دولت‌های غربی که قوانینی برای جلوگیری از هرگونه اظهار نظر منفی در مورد هولوکاست دارند، می‌خواهم از همین قوانین برای مجازات کسانی که با توهین به پیامبر ما پیام‌های نفرت‌انگیزی علیه مسلمانان پخش می‌کنند، استفاده کنند.

انکار هولوکاست در بسیاری از کشورهای غربی، از جمله آلمان و فرانسه خلاف قانون است و برای متهمان، مجازات زندان در نظر گرفته شده است.

پس از اعتراضات هفته گذشته که از سوی جنبش «لبیک پاکستان» سازمان‌دهی شده بود و به کشته شدن چهار پلیس منجر شد، دولت پاکستان سه‌شنبه گذشته، فعالیت این گروه را ممنوع کرد.

این گروه در اعتراض به دفاع رئیس‌جمهور فرانسه از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز، کارزاری را ترتیب داد که ماه‌ها برای اخراج سفیر فرانسه ادامه داشت.

خان خاطرنشان کرد که دولت، فعالیت این گروه را نه به دلیل مخالفت با انگیزه‌های آن، بلکه به دلیل مخالفت با نحوه بیان خشونت‌آمیز آن ممنوع کرد.

منبع سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.