خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام اردوغان به پاتریارک کلیسای ارامنه ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه با ارسال پیامی به پاتریارک کلیسای ارامنه کشور تاکید کرد سیاسی شدن این بحث‌ها (وقایع ۱۹۱۵) توسط طرف ثالث و تبدیل آنها به ابزاری برای مداخله علیه کشورمان، نفعی برای کسی نداشته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پیام خود به ساهاک ماشالیان، پاتریارک کلیسای ارامنه ترکیه ضمن عرض سلام به ماشالیان و اعضای جامعه ارامنه، اظهار کرد: ارمنی‌های عثمانی را که در شرایط سخت جنگ جهانی اول جان خود را از دست داده‌اند، با احترام یاد می‌کنم و به نوه‌های آنها تسلیت می‌گویم.

وی با تاکید بر اینکه بدون توجه به قوم، دین، زبان و رنگ پوست، همه اعضای یک جامعه هستیم، تصریح کرد: در این خاک از قرن‌ها پیش در صلح زندگی کرده و زیر پرچم خود احساس آرامش می‌کنیم.

اردوغان ادامه داد: آنچه ما را به زندگی در کنار هم سوق داده، نه منافع، بلکه پیوندهای صادقانه با ارزشها و آرمانهایمان در کشوری واحد است.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم تا فرهنگ هم‌زیستی ترک‌ها و ارمنی‌ها که از قرن‌ها ادامه دارد و الگوی بشریت است، فراموش شود.

اردوغان همچنین اظهار داشت: سیاسی شدن این بحث‌ها توسط طرف ثالث و تبدیل آنها به ابزاری برای مداخله علیه کشور ما، نفعی برای کسی نداشته است.

وی در پیام خود به پاتریارک کلیسای ارامنه ترکیه همچنین بار دیگر خواستار توسعه روابط با ارمنستان بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل شد.

رئیس‌جمهور ترکیه در پایان این پیام گفت: شادی، سهیم شدن در دردها، ساختن آینده با گرفتن درس‌های درست از تاریخ دست ما است. ترکیه در این زمینه به مسئولیت‌های خود عمل می‌کند. می‌خواهم از شهروندان ارمنی‌مان که بخش جدایی ناپذیر از ملت ما هستند، به خاطر حمایت صمیمانه از این مبارزه کشورمان تشکر کنم.

منبع آناتولی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.