خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت‌الله امینی به اندازه دیناری با بیت‌المال ارتباط برقرار نکرد

مردی که صفا، سادگی، ساده‌زیستی، صراحت‌ لهجه و صداقت را همه را باهم یک‌جا داشت و وامدار کسی نشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌ الله ابراهیم امینی، یار دیرین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و از استادان برجسته حوزه علمیه قم، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این آیین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌ الله امینی گفت: ایشان مرد علم، عمل، تقوا، فضیلت، جهاد، اجتهاد، وارستگی، سادگی، کیاست، سیاست و دیانت بود.

نواب اضافه کرد: آیت‌ الله امینی از بزرگان علم و عملی است که مثل او را در حوزه علمیه قم کم داریم؛ مردی که صفا، سادگی، ساده‌زیستی، صراحت‌ لهجه و صداقت را همه را باهم یک‌جا داشت و وامدار کسی نشد.

وی افزود: اندیشه قرآنی و فلسفی ایشان از آبشخور علامه طباطبایی سیراب می‌شد و در فقه و اصول از فکر امام خمینی(ره) برخوردار بود و در مشی سیاسی، اجتماعی و انقلابی شاگرد و دل‌داده امام بزرگوار بود.

نواب ادامه داد: آیت‌ الله امینی از معدود بزرگانی بود که به فکر خود، آینده خود و مصلحت نبود؛ بلکه به فکر وظیفه‌اش، جامعه‌اش، نسل جوان، کودکان و تعلیم و تربیت بود و به این اندیشه بود که جامعه به چه چیزی نیاز دارد. لذا این مرد بزرگ، اندیشه‌هایش را از کودکان تا بزرگسالان و برای همگان تبیین کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: ایشان حدود ۵۰ سال پیش به فکر تألیف کتاب‌های تعلیمات دینی برای کلاس اول ابتدایی افتاد، چرا که به فکر انجام وظیفه خود بود.

وی اظهار کرد: آیت‌ الله امینی نزدیک به چهل جلد کتاب تألیف کرد و بسیاری از کتاب‌های او به زبان‌های دیگر ترجمه شد و کارهای ایشان در نوع خودش نمونه بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که ارتباط آیت‌ الله امینی همیشه با مردم محفوظ بود، تأکید کرد: ایشان بر حسب نیاز زمان می‌نوشت،به تکلیف خود عمل می‌کرد و کتابی را می‌نوشت که جامعه به آن نیاز داشت.

نواب با بیان این‌که ایشان همراه امام خمینی(ره) و از شاگردان خاص ایشان بود، گفت: ایشان در بُعد سیاسی دل‌داده امام راحل(ره) بود و قبل از انقلاب، جزو افرادی بود که درس خارج امام خمینی(ره) را شروع کرد.

وی افزود: آیت‌ الله امینی مبارزات سیاسی خود را با مبارزات امام خمینی(ره) شروع کرد و پس از تبعید امام،جزو گروهی بود که راه امام خمینی(ره) را ادامه داد که بعدها به تشکیل جامعه مدرسین منجر شد و آیت‌ الله امینی از اعضای اصلی آن گروه بود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: این عالم فرزانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در همه سنگرها نقش حیاتی و ماندگار داشت.

وی با اشاره به مسئولیت‌های ایشان بعد از انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: ایشان سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرد و در همه این پست‌ها، ناصحِ امین برای همه مسئولان و مردم بود.

نواب تأکید کرد: آیت‌ الله امینی در همه دوران زندگی خود از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه با همه وجود دفاع می‌کرد.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.