خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست فواد حسین برای احداث مرکز گفت‌وگوی ادیان در عراق

وزیر خارجه عراق در دیدار رئیس بخش اسلامی شورای پاپی گفت و گوی ادیان، خواهان احداث مرکزی برای گفت و گوی میان ادیان در این کشور شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، وزارت امور خارجه عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «فواد حسین»، وزیر خارجه این کشور در جریان سفر خود به شهر رم، پایتخت ایتالیا، با مونسینیور «خالد عکاشه»، رئیس بخش اسلامی در شورای پاپی گفت و گوی ادیان دیدار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، فواد حسین و عکاشه در دیدار خود با حضور «صفیه السهیل» و «عبدالرحمن العامری»، سفرای عراق در ایتالیا و واتیکان، ضمن بررسی روابط دو جانبه و راه های توسعه آن از طریق گفت و گوی سازنده در راستای تقویت روابط میان بغداد و واتیکان، به سفر دو ماه پیش پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق نیز پرداختند.

در همین راستا نیز، وزیر خارجه عراق ضمن تاکید بر این که سفر پاپ فرانسیس دارای تاثیر مثبت و بعد انسانی بوده و یک پیام صلح و محبت برای جهان به شمار می آمده، درخواست کرد که یک مرکز برای گفت و گوی میان ادیان در کشورش احداث شود و گفت و گو نیز گسترش یابد تا همه اقلیت های این کشور را در بر بگیرد.

یادآور می شود که رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در یک سفر بی سابقه و چند روزه به عراق در اوایل ماه مارس گذشته (اواسط اسفند ۱۳۹۹)، ضمن بازدید از شهرهای بغداد، نجف اشرف، اور، اربیل، موصل و قرقوش، با مقامات بلندپایه این کشور و اقلیم کردستان و همچنین حضرت آیت الله العظمی «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعیان جهان دیدار و گفت و گو کرد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.