خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افشار: دشمنان دنبال تحریک بین اقوام و ادیان هستند

این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دلیل تعالیم اسلامی همزیستی مسالمت‌امیز ادیان در ایران در دنیا کم‌نظیر است، گفت: همه مردم ایران آزاد هستند که هر دینی داشته باشند و این بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان در کشورمان به عنوان یک الگو و سمبل در دنیا مورد توجه است، اظهار کرد: در یکی از خیابان‌های تهران، کلیسا و مسجد کنار هم قرار دارند این موضوع بیانگر این حقیقت است که اقوام و مذاهب مختلف در ایران در کنار هم زندگی می‌کنند و مشکلی با یکدیگر ندارند و مطالعات اندیشکده جنگ نرم راهکار مقابله با تحریک تعصبات قومی و مذهبی و تقویت روابط میان اقوام و ادیان و جلوگیری از تخریب آن را دنبال می‌کند.

مهندس علیرضا افشار، با اشاره به اینکه ایران به دلیل ژئوپولوتیکی دارای اقوام و ادیان متنوعی است، اظهارداشت: بی‌تردید این موضوع نقطه قوت کشورمان است اما عده‌ای وجود اقوام و ادیان را به عنوان یک تهدید محسوب کرده و اعتقاد دارند که اختلافات قومی و مذهبی و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

وی افزود: خوشبختانه عقبه فرهنگی بین اقوام کشورهای پیرامون ما وجود دارد برای مثال عقبه فرهنگی کشورهای ترک زبان همسایه تبریز، اردبیل یا مردم کردستان عراق و ترکیه به شهرهای کردنشین ایران توجه دارند، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کردند که با ایجاد دانشگاه در اربیل و برگزاری مراسمات مختلف عقبه فرهنگی را منتقل کنند اما هنوز هم علاقه مردم کردستان عراق به کردستان ایران باقی است همین وضعیت در منطقه بلوچستان ایران برقرار است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دلیل تعالیم اسلامی همزیستی مسالمت‌امیز ادیان در ایران در دنیا کم‌نظیر است، گفت: همه مردم ایران آزاد هستند که هر دینی داشته باشند و این بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در کمتر کشوری مانند ایران، اقلیت‌های دینی در مجلس نماینده دارند بیان کرد: در حالی که در کشور ما یهودیان، زرتشتیان و مسیحیان در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و این رویکردی است که در قانون اساسی به آن تصریح شده است.

افشار با بیان اینکه دشمنان تلاش زیادی برای تحریک و اختلاف‌افکنی میان اقوام و ادیان در ایران انجام داده‌اند، بیان کرد: دشمن در این مسئله ناکام شد و دلیل آن نیز بافت فرهنگی تعلق به ایران و ریشه‌های اعتقادی است که زندگی مسالمت‌آمیز ادیان را مورد تایید قرار داده‌ است.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعاتی که در اندیشکده جنگ نرم در حال مطالعه و بررسی است، بررسی زمینه‌های تقویت مودت و صمیمیت میان ادیان به ویژه شیعه و سنی است متاسفانه تاکنون مباحث مطروحه در مراکز مطالعاتی، مجامع عالی سیاسی و امنیتی کشور به بررسی و سیاستگذاری مقابله با وهابیت و بهائیت و نظایر آنها اختصاص یافته و کمتر به روش‌های تقویت وحدت و همبستگی اقوام و ادیان قانونی پرداخته‌اند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: مسیحیت تبشیری نیز که در انگلیس پایه‌گذاری شده و در کشور ما تبلیغ و ترویج می‌شود، مغایر با امنیت ملی و مصالح نظام است و همه ادیان ساخته و پرداخته مراکز اطلاعاتی جریان استعماری و برای جایگزین شدن ادیان آسمانی ترویج می‌شوند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: برای مثال شیعه لندنی ساخته و پرداخته MI6 و برای تخریب آموزه‌های دینی و پایه‌های اعتقادی شیعیان دنبال می‌شود و با سرمایه‌گذاری روی آن سعی می‌‌کنندمیان شیعیان و اهل‌تسنن اختلاف ایجاد کرده و کینه‌توزی را میان آنان دام بزنند.

افشار با اشاره به اینکه برای مقابله با جریان‌های انحرافی در اندیشکده جنگ نرم، طرح‌هایی وجود دارد بیان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده در هر نقطه از کشور فعالیت فرق و عرفان‌های کاذب یا ادیان ساختگی گزارش شود و به سرعت افراد عالم و صاحب نظر برای اطلاع مردم از ماهیت و عقبه فرهنگی آنها به آن مناطق فرستاده می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید برای تقویت صمیمیت و وحدت میان اقوام و ادیان ابراهیمی برنامه داشت چون دشمن برای ایجاد تفرقه دست به فعالیت‌های گسترده می‌زند.

افشار با اشاره به اینکه زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان در کشورمان به عنوان یک الگو و سمبل در دنیا مورد توجه است، اظهار داشت: در یکی از خیابان‌های تهران، کلیسا و مسجد کنار هم قرار دارند این موضوع بیانگر این حقیقت است که اقوام و مذاهب مختلف در ایران در کنار هم زندگی می‌کنندومشکلی با یکدیگر ندارند، مطالعات اندیشکده جنگ نرم راهکار مقابله با تحریک تعصبات قومی و مذهبی و تقویت روابط میان اقوام و ادیان و جلوگیری از تخریب آن را دنبال می‌کند.

منبع عصر ایران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.