خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت حجاب برای مسلمانان شاغل در ادارات دولتی آلمان

شورای فدرال آلمان به تازگی قانونی تصویب کرد که در آن برخی از سمبل ها روی بدن و پوشش ظاهری کارمندان دولت را ممنوع می کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای فدرال آلمان به تازگی قانونی تصویب کرد که در آن برخی از سمبل ها روی بدن و پوشش ظاهری کارمندان دولت را ممنوع می کند. علاوه بر روسری یا حجاب اسلامی، کیپا (کلاه یهودی)، صلیب مسیحی، نقش تتو روی بدن، سوراخ کاری بدن یا پیرسینگ، دردلاک‌ یا بافتمو و جای زخم برای زیورآلات روی بدن نیز ممنوع شدند.

این قانون ماه گذشته نیز به تصویب پارلمان فدرال آلمان رسیده بود. در هر دوی این نهادها هیچ گونه بحث و بررسی علنی صورت نگرفت. همین مسئله باعث اعتراض برخی از گروه ها و افراد شده است.

حدودا ۳۰% از زنان مسلمان در آلمان از حجاب روسری استفاده می کنند.

شورای فدرال متشکل از اعضاء دول ایالتیست که از طرف آن دول منصوب یا برکنار می شوند. سایر اعضاء این دولتها می توانند به نیابت از اعضاء اصلی عمل نمایند.

هر ایالت دارای حداقل سه رأی است. ایالت با جمعیت بیش از دو میلیون نفر چهار رأی، بیش از شش میلیون نفر پنج رأی و بیش از هفت میلیون نفر شش رأی دارند.

ترکیب شورای فدرال آلمان
منبع مطالعات آلمان و اروپا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.