خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید فطر نظر ولی فقیه و حاکم اسلام است

بیانیه علمای اهل سنت استان گلستان به مناسبت عید فطر؛

شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه ای مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر را نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی اعلام کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه‌ای مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر را نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی اعلام کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان با تکیه بر معارف الهی، آیات وحی و سیره و سنت رسول اکرم (ص)، همه تحرکات دشمنان و خصوصاً عزت و سربلندی مسلمانان جهان را رصد کرده و با تعامل و تشریک مساعی برادران دینی از مذاهب مختلف اسلامی، فرصت هرگونه اختلاف و تفرقه افکنی را از آنها خواهیم گرفت.

علمای آگاه و روشن حوزه‌های علمیه از مذاهب مختلف اسلامی در طول تاریخ و تمدن سترگ این مرز و بوم نشان داده‌اند همواره با تعامل و تفاهم و گفتگوهای برادرانه اما صریح و علمی به راهی روشن و مشترک برای اتحاد و پیوند مستحکم‌تر دینی و ملی و ناامیدی دشمنان گام بر می‌دارند.

یکی از راه‌های مؤثر و اساسی در ایجاد وحدت بین صفوف امت اسلامی در ایران و جهان اسلام، تشکیل مجمع عالی استهلال با حضور علما و اندیشمندان فقهی و نجومی برجسته دنیای اسلام است.

اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان با تاکید بر آموزه‌های وحی معتقدند رمز عبور از همه بحران‌ها و پیروزی بر دنیای کفر و شرک و نفاق، رهبری واحد و وحدت کلمه است و مصمم بوده و عزم خود را جزم کرده‌اند که عید فطر امسال و همه سال‌های بعد را منصه ظهور وحدت شکوهمند مسلمانان حول محور ولی امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایند.

ما اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان، به پاس نعمت وحدت و اتحاد و برادری، پیشانی شکر و سپاس بر آستان کبریایی خداوند متعال می سائیم و دست در دست برادران از همه مذاهب اسلامی اعلام می‌کنیم:

مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی می‌باشد.

همچنین در ادامه بیانیه آمده است که حلول هر ماه قمری شرایطی دارد که در صورت رؤیت توسط هر فرد مسلمان باید مراتب جهت بررسی صحت و سقم آن به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و یا دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان اعلام گردد.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.