خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شرکت میلیون‌ها زائر هندو در مراسم کومبا ملا در کوهپایه‌های هیمالیا

دولت هند طی روزهای اخیر با انتقادات گسترده‌ای در مورد شیوه مدیریت شیوع کرونا در این کشور روبرو شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هنگامی که ماه گذشته میلیون‌ها زائر هندو برای شرکت در مراسم کومبا ملا به کوهپایه‌های هیمالیا در شهر هاریدوار آمدند، بسیاری نسبت به احتمال شیوع سریع ویروس کرونا در ابعاد گسترده هشدار دادند.

اکنون با گذشت یک ماه از برگزاری این جشن‌های مذهبی، اخباری در مورد ابتلای کسانی که از این مراسم بازگشته‌اند از گوشه و کنار هند به گوش می‌رسد.

دکتر لالیت کانت، متخصص اپیدمولوژی می‌گوید “گروه‌های بزرگ زائران بدون ماسک که در حاشیه رودخانه جمع شده‌اند و آوازهای مذهبی در ستایش رود گنگ می‌خواندند” محیطی ایده‌آل برای پخش سریع ویروس به وجود آورده است.

در شهر مادیا پرادش، ۹۹ درصد کسانی که از این مراسم بازگشته‌اند و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، آزمایش کرونایشان مثبت شده است.

بر أساس اعلام مقام‌های هاریدوار، تنها در این شهر بیش از ۲۶۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم، از جمله چند رهبر مذهبی، آزمایش کرونا‌یشان مثبت شده است. تعدادی زیادی هم بعد از بازگشت به دیگر ایالت‌ها بیمار شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به چند مقام سیاسی و شروان راتود آهنگساز سینمای هند اشاره کرد که بعد از بازگشت از این مراسم بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

دولت هند طی روزهای اخیر با انتقادات گسترده‌ای در مورد شیوه مدیریت شیوع کرونا در این کشور روبرو شده است.

منبع بی بی سی فارسی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.