خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پوتین عید فطر را به مسلمانان روسیه تبریک گفت

پوتین، عید سعید فطر را به مسلمانان این کشور تبریک گفت ‌و از نقش آنان در توسعه و شکوفایی روسیه بخصوص در شرایط ویژه کرونایی قدردانی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پیام ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه آمده است: از زمان بسیار قدیم، عید فطر به خاطر کارهای خوب و مراقبت از نیازمندان جشن گرفته می شود و تمایل مردم برای خودسازی را تجسم می بخشد.

رئیس جمهوری همچنین فعالیت های مسلمانان را متذکر شد، که در شرایط دشوار کنونی به مردم کمک می کند تا در برابر مشکلات مقاومت کنند.

پوتین گفت: با وجود گسترش کرونا در روسیه، هیات‌های بشردوستانه و خیر مسلمان در روسیه نقش ویژه‌ای در مقابله با کرونا داشته و به سلامت و نجات جان شهروندان روس کمک شایانی کردند.

روز پنجشنبه برای مسلمانان اهل سنت روسیه عید فطر اعلام شده است.

نماز عید فطر در روسیه به خاطر شرایط کرونایی تنها با حضور مفتیان و کارکنان مساجد برگزار شد و مردم از خانه به صوت آنلاین نماز را برگزار کردند.

از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه حدود ۳۰ میلیون نفر آنان مسلمان هستند و اسلام دومین دین بزرگ روسیه بعد از مسیحیت شناخته می شود.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.