خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خرقه می‌آلود؛ نگاهی به مبانی شریعت گریزی در مکتب تصوف

کتاب «خرقه می‌آلود» با قلم حسن‌ یوسفیان در راستای تبیین شریعت گریزی دراویش صوفیه به نگارش درآمده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این کتاب با قلم حسن‌ یوسفیان در راستای تبیین شریعت گریزی دراویش صوفیه به نگارش درآمده است. نویسنده ضمن بیان آراء و اندیشه‌های انحرافی فرقه‌های صوفیه، آن‌ها را موردنقد و بررسی قرار داده است.

کتاب حاضر شامل پنج فصل و ده پیوست است. نویسنده در فصل اول با عنوان “کلیات” به تفاوت عارف و صوفی و کج‌روی و کج‌اندیشی در آیین تصوف و مبناسازی برای انحراف از شریعت و … پرداخته است. فصل دوم کتاب با عنوان “دستیابی به حقیقت”، درباره اعتقادات صوفیه که منجر به شریعت گریزی شده، مطالبی را جمع‌آوری نموده است.

مؤلف در این بخش کتاب، ابتدا تقسیم‌بندی “شریعت، طریقت، حقیقت” را متذکر شده و اعتقاداتی که صوفیان از این تقسیم‌بندی استخراج نموده‌اند را نام‌برده است.

فصل سوم با عنوان “ولایت در برابر نبوت” نام‌گذاری شده و اعتقاد صوفیان در این خصوص را موردبررسی و نقد قرار داده است. در فصل چهارم با عنوان “هدف، توجیه‌گر وسیله” درصدد بیان توجیه سلوک صوفیانه از راه‌های غیرشرعی برای رسیدن به هدف بوده است. فصل پنجم کتاب عنوان “سکر و خروج از دایره تکلیف”را به خود اختصاص داده است. در این فصل اشاراتی به مکاتب صحو و سکر در تصوف اشاره‌شده، سپس آفات این عقیده و عواقب آن را تذکر داده است. در انتها هم ده پیوست کاربردی در نقد صوفیه از عقاید، آداب‌ورسوم صوفیان را تشریح و نقد کرده است.

این کتاب توسط انتشارات طه در سال ۱۳۹۰ در ۲۹۶ صفحه چاپ‌ و روانه بازار کتاب شده است.

منبع کانال رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.