خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ببینید| محمدجواد ظریف با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد + فیلم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه عصر امروز در واتیکان با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان دیدار کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار با ارائه تصویری از شرایط ناشی از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده بر علیه مردم ایران بویژه در حوزه دارو و واکسن، از مواضع سازنده پاپ در قبال این تحریم‌ها قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن تشریح شرایط سخت تحمیلی بر مردم فلسطین از ادیان مختلف، از مواضع پاپ فرانسیس در این خصوص تشکر کرد.

در این دیدار موضوعات مهمی چون دیدگاه مشترک ادیان الهی در زمینه مبانی اخلاقی در جامعه جهانی و همچنین حمایت از کانون خانواده مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پس از دیدار با «پاپ فرانسیس»  در مورد دیدارهایش در واتیکان گفت: در این دیدارها در مورد شرایط بین‌المللی، وضعیت تحریم‌ها، اخلاق در جامعه اسلامی، اهمیت حمایت از کانون خانواده و وضعیت فلسطین گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: بعد از دیدار با پاپ، با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه واتیکان دیدار داشتم و این مسائل و همچنین روابط بین واتیکان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه دیدارهای خود را مهم و خوب دانست و با اشاره به حوادث سرزمینهای اشغالی گفت: در شرایط کنونی مردم فلسطین در شرایط تاسف‌باری هستند. علاوه بر این وضعیت تحریم‌ها بر مردم لبنان اثر بسیار بدی گذاشته و کلیسای کاتولیک نسبت به شرایط لبنان حساس است، گفت‌وگوها و تبادل نظرهای خوبی در همه این زمینه انجام شد.

وزیر امور خارجه پیش از این دیدار، با کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالاگر»  وزیر امور خارجه واتیکان گفت‌وگو کرده بود.

ظریف روز گذشته برای ملاقات با مقامات واتیکان و ایتالیا وارد رم شد و صبح امروز با «لویی جی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این سفر علاوه بر رایزنی در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه روابط دوجانبه، پیرامون همکاری‌ها در موضوعات مورد علاقه طرفین در سطح بین‌المللی نیز به تبادل نظر خواهد پرداخت.

ظریف پیش از ایتالیا به مادرید رفته بود و با مقامات اسپانیایی درخصوص مسائل دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرده بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.