خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش دشمن برای تفرقه افکنی بین پیروان ادیان/ راه اندازی ۱۵ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه های آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در چند سال اخیر و با رویکرد همگرایی در بین فرق، ادیان و مذاهب ۱۵ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه های آزاد اسلامی کشور راه اندازی شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمدمهدی طهرانچی در آئین افتتاحیه دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به نقشه های دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه در بین ملت ها و تفرقه افنکی بین پیروان ادیان، گفت: دشمنان بر این باورند که با تفرقه‌ افکنی در بین مذاهب می‌توانند اتحاد و همبستگی موجود در ایران اسلامی را از بین ببرند، اما به هیچ عنوان این امر شدنی نیست.

وی افزود: ایران اسلامی یکپارچه‌ترین کشور است و همچنان در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان خواهد ایستاد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه در دومین مقطع تاریخی که ایران، اجتماعی یکپارچه شیعی شکل گرفته است، اظهار داشت: بحث تقریب مذاهب به عنوان منشور این اجتماع مطرح است که امروز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و مذهبی شهر اردبیل، با اعلام اینکه شهر اردبیل به لحاظ موقعیت مکانی خاص، در ایجاد ایران شیعی یکپارچه جایگاه ویژه ای داشته که بر همین اساس برافراشتن پرچم دفتر تقریب در این استان از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت: دور دوم حکومت شیعی به عنوان حکومت وحدت گرا در ایران برقرار شده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین مقطع تاریخی برقراری یکپارچگی ایران اجتماعی، تاریخ ساز شده و در منشورش تقریب مذاهب و تقریب قومی نهفته است. پیش از این نیز یکپارچگی اجتماعی ایران از اردبیل برخاسته و در اصفهان قوام یافته است.

محمد مهدی طهرانچی با اعلام اینکه دشمنان فکر می کنند که می توانند ایران اسلامی را به تلاطم در آورند، اما سخت در اشتباهند، زیرا که قوام ایران اسلامی، به دلیل نگاه معرفتی قرآنی و اهل بیتی است،  با اشاره به ظلم های رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ۸۰ سال است که ظلم می کند و کسی نمی توانست جواب دندان شکن بدهد، اما شهید سردار قاسم سلیمانی در مقابل تمام سلطه گران ایستاد و همه آنها را ناامید کرد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد دفاتر تقریب مذاهب اسلامی این است که دانش تقریب پذیرای دانشجویان اهل سنت و تشیع باشد و در تمام مقاطع تحصیلی جذب دانشجو کند ‌و علاقمندان این حوزه در کنار یکدیگر تحصیل کنند، اظهار داشت: باید دقت داشته باشیم که مراکز دانشی ما با علم و فرهنگ، دانش و بینش و با جوشش و احساس مسئولیت، نسبت به فعال شدن دفاتر تقریب مذاهب مبادرت ورزند.

منبع رضوی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.