خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش یهودی ستیزی در آمریکا

بر اساس داده‌های اولیه مرکز “لیگ ضدافترا”، از آغاز جنگ غزه، رفتارها و اتفاقات یهودی‌ستیزانه در آمریکا ۶۸ درصد افزایش یافته‌ است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از یاهونیوز، تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد گزارش‌های قابل تأیید از حوادث یهودستیزانه که به ADL رسیده، از ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) که تنش‌های سنگین بین غزه و رژیم صهیونیستی همراه با پرتاب موشک و حملات هوایی آغاز شد، با روند ثابتی به صورت هفتگی در حال افزایش است. طی هفته بین ۳ تا ۹ مه (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت)، لیگ ضدافترا ۶۷ گزارش قابل تأیید از حوادث یهودستیزی در آمریکا دریافت کرده در حالی که تعداد این گزارشات در دو هفته بعد به ترتیب به ۹۲ و ۱۱۳ گزارش رسیده است.

سخنگوی لیگ ضدافترا به یاهونیوز گفت: در حال حاضر هر ساعت، گزارش تازه‌ای دریافت می‌کنیم و تیم ما در مرکز افراط‌گرایی به صورت شبانه‌روزی مشغول کار است تا این حوادث را مورد تأیید قرار دهد. از داده‌های اولیه مشخض است که موضوعی مجرمانه در جریان است.

لیگ ضدافترا مدتی پیش به دیگر سازمان‌های برجسته آمریکایی یهودی ملحق شد تا از جو بایدن در خواست کند برای مبارزه با افزایش یهودستیزی به دنبال مجموعه‌ای از حملات کلامی و فیزیکی که در بحبوحه جنگ در خاورمیانه، یهودیان در بخش‌های مختلف کشور را هدف قرار داده، گام بردارد. حوادث اخیر شامل درگیری خشونت‌آمیزی است که بیرون یک رستوران در لس‌آنجلس اتفاق افتاد و طی آن جمعی از مردان به یهودیان دشنام دادند. از موارد دیگر نیز می‌توان به خراب‌کاری در کنیسه‌ها در آریزونا و حومه شیکاگو و نیز تعدادی حملات گزارش شده علیه یهودیان در شهر نیویورک اشاره کرد.

بایدن حملات تحقیرآمیز به جامعه یهودی را محکوم کرد و نوشت “این بر عهده همه ماست که به نفرت لنگرگاه امنی ندهیم”. ADL همچنین به ردیابی افزایش اخیر لحن یهودستیز در توییتر هم پرداخته و بیش از ۱۷ هزار توییت را یافته که بین ۷ تا ۱۴ مه منتشر شده و انواع گوناگونی از عبارت “هیتلر راست می‌گفت” در آن‌ها به کار برده شده است.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.