خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیروان ادیان الهی شیراز: انتخابات، فرصتی برای همدلی و پیشرفت است

ردنا – نمایندگان ادیان الهی کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه در شیراز بر این باور هستند که انتخابات، فرصتی برای همدلی اقشار مختلف ملت ایران فارغ از جنس و دین و مذهب در مسیر تعالی و پیشرفت ایران و شرکت در آن وظیفه‌ای ملی است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ نمایندگان ادیان الهی کلیمیان، زرتشتیان و ارامنه در شیراز بر این باور هستند که انتخابات، فرصتی برای همدلی اقشار مختلف ملت ایران فارغ از جنس و دین و مذهب در مسیر تعالی و پیشرفت ایران است. آنها با چنین دیدگاهی، شرکت در انتخابات را به عنوان وظیفه‌ای ملی می‌دانند که تحقق آن، دشمنان را در پیشبرد اهداف ضدایرانی خود ناکام می‌کند.

امیر علا سالاری رئیس انجمن کلیمیان شیراز
امیر علا سالاری رئیس انجمن کلیمیان شیراز

در انقلاب سهیم بوده‌ایم، حضور در انتخابات را تکلیف ملی می‌دانیم

رئیس انجمن کلیمیان شیراز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت در انتخابات، فرصتی برای مطالبه گری است و حضور هر چه بیشتر مردم در پای صندوق های رأی، روحیه مطالبه گری و همدلی در جامعه را بیش از پیش تقویت می کند.
امیر علا سالاری مشارکت در انتخابات را یک تکلیف ملی و متضمن منافع ملی کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: جامعه کلیمی شیراز در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همگام با ملت و همراه با دولت ایران نقش آفرینی کرده‌اند و گام‌های مؤثری در مسیر پیشرفت و سربلندی کشور برداشته‌اند.
رئیس انجمن کلیمیان شیراز، افزود: کلیمیان در صحنه‌ انقلاب حضور پررنگی داشتند و شانه به شانه برادران مسلمان خود برای پیروزی انقلاب جنگیدند و شهیدان و جانبازانی را هم تقدیم کشور کردند.
وی گفت:‌ همچنانکه ما در شکل گیری و تداوم انقلاب سهیم بوده ایم، حضور و مشارکت در انتخابات را نیز وظیفه و تکلیف ملی خود می دانیم.
سالاری ادامه داد: تمام تلاش‌مان را به کار می گیریم تا در انتخابات ۲۸ خرداد نیز حضور حداکثری و انتخابی اصلح داشته باشیم تا فرد منتخب بتواند با توانمندی خود، کشور را از گردنه مشکلات عبور دهد.
وی با اعتقاد به اینکه انتخابات مانع از تحقق خواسته‌های غیرمنطقی و غیرمعقول دشمنان می شود، بیان کرد: هرچند همیشه شاهد سم‌پاشی های دشمنان برای کاهش حضور در پای صندوق‌های رأی بوده‌ایم اما مشارکت مردم ایران در انتخابات همواره نشان‌دهنده مردمی بودن انتخابات و عدم بی‌تفاوتی آنها نسبت به سرنوشت کشور بوده است.

خسرو قدس رئیس انجمن زرتشتیان شیراز
خسرو قدس رئیس انجمن زرتشتیان شیراز

شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز نیز بر این باور است:‌ شرکت در انتخابات وظیفه ملی هر ایرانی است و پیروان ادیان الهی هم در انتخابات ۱۴۰۰ مانند گذشته حضور و مشارکتی حداکثری خواهند داشت.
خسرو قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات فرآیندی است که طی آن مردم می توانند از طریق آرای خود، نقش مهمی در اداره امور عمومی کشور ایفا کنند و با انتخاب آگاهانه، سرنوشت و آینده کشور را رقم بزنند.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز ادامه داد: شرکت در انتخابات، وظیفه هر ایرانی است و ما نیز به عنوان یک ایرانی وفادار به وطن با تمام توان به وظیفه خود عمل می کنیم و در پای صندوق‌های رأی حاضر می شویم، زیرا معتقد هستیم که برای سربلندی کشور ایران می بایست در عرصه انتخابات نیز مشارکت داشته باشیم.
قدس افزود: پیروان ادیان الهی همگام با هموطنان ایرانی در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و از هیچ کوششی برای سربلندی و اعتلای این سرزمین فروگذار نخواهند کرد.
وی به نقش پررنگ و مشارکت فعالانه زرتشتیان در عرصه های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: ما سرنوشت خود را از سرنوشت مردم ایران جدا نمی دانیم.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز  گفت:‌ زرتشتیان همواره با مشارکت های فعالانه در عرصه های مختلف نقش مؤثری در تقویت همبستگی و وحدت ملی ایفا کرده‌اند و اکنون هم در نظر داریم که با حضور پرشور خود در پای صندوق های رأی، حماسه باشکوهی را برای کشورمان رقم بزنیم.

 هرموند آراطونیان رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز
هرموند آراطونیان رییس هیات نمایندگان کلیسای <a data ail=81904 target= blank href=httpsadyannewscoms=D8A7D8B1D8A7D985D986D987 title=ارامنه>ارامنه<a> شیراز

ارامنه شیراز در اندیشه تکرار مشارکت حداکثری در انتخابات

رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز، میزان مشارکت ارامنه ساکن این شهر در دوره‌های مختلف انتخابات‌ را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بدون تردید در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد حضور گسترده ارامنه همگام با ملت ایران در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.
هرموند آراطونیان افزود: انتخابات عرصه مشارکت ملت در تعیین سرنوشت کشور است و حضور در انتخابات فرصتی قانونی برای ارامنه محسوب می شود تا بتوانند همگام با دیگر هموطنان خود در ساختن آینده‌ای بهتر برای کشور سهیم باشند.
وی تصریح کرد: با نگاهی به میزان مشارکت در ادوار مختلف انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ایران به نقش پررنگ ارامنه در این عرصه پی خواهیم برد؛ همواره شاهد مشارکت حداکثری و حضور پرشور ارامنه در پای صندوق های رأی بوده ایم.
رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز با بیان اینکه انتخابات ایران همواره با اقبال گسترده ارامنه همراه می‌شود، اظهارداشت: ارامنه ایران حق کامل مشارکت در روند انتخابات را دارند و قانون برای حضور در انتخابات، تفاوتی در حقوق و مسئولیت های ارامنه نسبت به دیگر هموطنان قائل نشده است.
وی افزود: ما حضور در انتخابات را به مثابه یک روش ارزشمند برای تحقق آرمان های مردم و نمادی از مسئولیت پذیری اجتماعی می دانیم و بی تفاوتی به انتخابات را بی توجهی به آینده و عدم مسئولیت پذیری قلمداد می کنیم.
رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز در ادامه بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تأکید کرد و گفت: هر چند شمار زیادی از هموطنان در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی کشور از نظر وضعیت معیشتی در تنگنا قرار دارند و برای حضور در انتخابات نیازمند تقویت امید هستند اما مردم بایستی این موضوع را مورد توجه قرار دهند که با شرکت نکردن در انتخابات و شانه خالی کردن از این مسئولیت کاری پیش نمی رود و نتیجه مطلوبی عاید کشورمان نمی شود.
وی اظهارداشت: شرکت نکردن در انتخابات آب به آسیاب دشمن ریختن است و بی توجهی به این امر مهم در نهایت به ضرر خودمان تمام می شود؛ می توان گفت مردم با حضور در عرصه انتخابات در واقع سرنوشت خودشان را رقم می زنند.
آراطونیان با اشاره به مسائل و مشکلات فراروی کشور از جمله تحریم‌ها و شیوع کرونا، یادآور شد: تمام مسئولان کشور در حد توان خود کار کرده اند و زحمات بسیار زیادی کشیده اند و حضور مردم در پای صندوق های رأی نقش بسزایی در پشت‌گرمی آنها دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.