خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طالبان: سخت‌ترین ضربه‌ها به اقلیت‌های مذهبی در دوران اشرف غنی وارد شده است

طالبان با اظهار اینکه سخت‌ترین ضربه‌ها به اقلیت‌های مذهبی در زمان اشرف غنی وارد شده است، تاکید کرد که این گروه به رعایت حقوق اقلیت‌ها متعهد است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، طالبان با انتشار مطلبی در واکنش به اقدام رئیس جمهور افغانستان برای نامگذاری یک روز در تقویم این کشور بنام هندوها و سیک‌ها، آن را اقدامی نمایشی دانست و مدعی شد که اقلیت‌های مذهبی در تاریخ افغانستان سخت‌ترین ضربه را در زمان اشرف غنی متحمل شده‌اند.

این مطلب می‌افزاید: «در نظام اسلامی اقلیت‌های مذهبی تحت عنوان اهل الذمه حقوق کامل دارند و حفاظت از جان و مال آن‌ها تضمین شده است و پیش از اِشغال افغانستان زندگی ایمن و مطمئنی داشتند».

طالبان در ادامه نیز مدعی می‌شود که در زمان حاکمیت این گروه بر افغانستان ۱۵ هزار سیک و هندو در افغانستان زندگی می‌کردند اما پس از حمله آمریکا و در دوران ریاست ۱۳ ساله حامد کرزی اکثر آن‌ها مجبور به ترک افغانستان شدند و تا زمان آغاز ریاست جمهوری اشرف غنی تنها دو هزار سیک و هندو در افغانستان باقی مانده بود.

مطلب اضافه می‌کند که در زمان ریاست جمهوری اشرف غنی «همین دو هزار نفر به شکل منظم قتل‌عام شده و یا مجبور به فرار از کشور شده‌اند، تا جایی که در حال حاضر تنها صدها نفر از هندوها و سیک‌ها در افغانستان باقی مانده‌اند».

طالبان همچنین تاکید می‌کند که این گروه رعایت حقوق «اهل الذمه» را از واجبات دینی و مسئولیت‌های مهم خود می‌داند و مدعی شد که اقلیت‌های مذهبی در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی با عزت و ایمنی دارند.

پیش از این «مولوی عبدالسلام حنفی» از اعضای ارشد تیم مذاکره طالبان گفته بود که این گروه با شیعیان مشکلی ندارد و بسیاری از مردم اهل تشیع و اقوام هزاره در مناطق تحت کنترل طالبان بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند و طالبان برای آنها مشکلی ایجاد نکرده است.

نشریه دیپلمات نیز چندی قبل نوشته بود که طالبان برای کسب مشروعیت بین‌المللی و نفوذ میان بخش‌های ناراضی قومیت‌ها در افغانستان به عنوان یک گروه فراگیر به دنبال بهبود روابط با شیعیان این کشور است.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.