خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر کلیمیان ایران: امام راحل زمینه ساز یکپارچگی و وحدت کلمه بودند

رهبر کلیمیان ایران در پیامی به مناسبت سی و دومین سالگرد بزرگداشت امام (ره) گفت: حضرت امام همیشه با تأکید بر اشتراکاتی که بین ادیان توحیدی وجود دارد زمینه ساز یکپارچگی و وحدت کلمه بودند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در پیام حاخام حمامی لاله زار، رهبر کلیمیان ایران به مناسبت سی و دومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) آمده است: بنده به عنوان رهبر کلیمیان ایران از طرف خودم و جامعه ایرانیان کلیمی سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام را تسلیت عرض می کنم.

این پیام آورده است: ما کلیمیان ایران همانند سایر هموطنان خودمان بزرگداشت حضرت امام را یک وظیفه ملی و شرعی می دانیم. متأسفانه امسال مثل سال گذشته به خاطر شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم به صورت گسترده در کنیسه ها وجود نداشته اما یاد و خاطره امام خیلی فراتر از موضوع بزرگداشت و هر روز همراه ما است.

این پیام می افزاید: شیوه رفتار، عملکرد و گفتار ایشان که درد آشنا بودند و خودشان را جزئی از ملت می دانستند، همه اینها زمینه ساز شده که ملت هم خودشان را جدا از ایشان احساس نکنند و یاد امام فقط وابسته به روز سالگرد وفات ایشان نباشد.

حضرت امام بسیار متفاوت بودند اما برجسته ترین ویژگی که همیشه در شخصیت حضرت امام وجود داشته این است که گذشته از اینکه به عنوان یک فقیه و مرجع عالی قدر مسلمان بودند، شیوه رفتار و منش ایشان باعث شده که مقبول همه ادیان و اقوام باشند.

حضرت امام همیشه با تأکید بر اشتراکاتی که بین ادیان توحیدی وجود دارد زمینه ساز یکپارچگی و وحدت کلمه بودند. گفتار معروف ایشان که  «ایران مال همه است و توحید مذهب همه است و مبدا و معاد ایده همه است و ما این مشترکات را داریم و ملت واحده هستیم.»(صحیفه امام، جلد ۱۷، صفحه ۹۸) صحبت ایشان که از دل بر می آمد و بر دل مردم می نشست باعث اتحاد و یکپارچگی مردم بود.

این پیام می افزاید: در رابطه با جامعه کلیمیان، دید باز حضرت امام و بصیرت و اطلاعات وسیع ایشان باعث شد که از همان ابتدای انقلاب بین هودیت به عنوان یک دین الهی و توحیدی و بحث صهیونیست به عنوان یک حزب سیاسی تفکیک و افتراق قائل شوند. این پیام را حضرت امام حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان ایرانی یهودیان نوفل لوشاتو فرموده بودند. همه اینها باعث آرامش و اطمینانی در یهودیان ایران شد که بر اساس عشق و علاقه ای که به ملت و میهن خودشان دارند در ایران باقی بمانند و در کنار سایر افراد جامعه در فراز و نشیب ها همراه، همدل و همزبان با ملت ایران باشند.

چه در دوران انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن این همراهی همیشه دیده شده است. ولو اینکه تعداد جمعیت کلیمیان از نظر عددی چندان زیاد نیست اما تعداد شهدایی که در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بوده، جانبازانی که وجود دارد، همه اینها نشان می دهد که به نسبت جمعیت خودشان چیزی را کم نگذاشته اند. نقش حضرت امام در این یکپارچگی، اتحاد و همزبانی همیشه فروزان بوده و هست.

همزمان با نزدیک شدن به روز ۱۴ خرداد، سالگرد وفات آن امام، ما کلیمیان ایران هم در کنیسه ها دست به دعا بر می داریم و ضمن درخواست اعتلای روح ایشان، آرزوی موفقیت و سلامتی برای بیت ایشان، مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راه حضرت امام هستند و همه افرادی که با اقتدا و پیروی از حضرت امام در راه خداوند برای اعتلای ملت و میهن عزیزمان ایران قدم بر می دارند، آرزوی سلامتی و موفقیت می کنیم.

در پایان این پیام آمده است: امیدوار هستیم که با رفع این بیماری بتوانیم هرچه بهتر و باشکوه تر این مقام و ارزش حضرت امام را در بین خودمان و سایر افراد آشکارا بیان کنیم و بتوانیم در زمینه ای که ایشان همیشه باعث اتحاد و یکپارچگی می شدند ما هم قدم برداریم. به خصوص امسال که بحث انتخابات ریاست جمهوری هم هست این اتحاد و یکپارچگی را یک بار دیگر با شرکت در انتخابات در مقابل دید جهانیان به نمایش بگذاریم.
| منبع خبر : جماران

منبع جماران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.