خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وعده «ترودو» برای مبارزه با گروه های راست افراطی در پی قتل خانواده مسلمان

نخست وزیر کانادا شنبه وعده داد که تلاش های دولت را برای مبارزه با گروه های راست افراطی در پی حمله ناشی از نفرت به یک خانواده مسلمان در «لندن» آنتاریو دو برابر خواهد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از reuters، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا وعده داد که تلاش های دولت را برای مبارزه با گروه های راست افراطی در پی حمله ناشی از نفرت به یک خانواده مسلمان در «لندن» آنتاریو دو برابر خواهد کرد.

وی پس از لحظاتی سکوت به احترام قربانیان این حادثه در مجلس عوام گفت: این یک حمله تروریستی بود که انگیزه آن چیزی جر نفرت در قلب یکی از جوامع ما نبوده است.

به گفته پلیس کانادا خانواده ای که در برخورد با یک کامیون در لندن کشته شدند ، قربانیان سه نسل از یک خانواده را تشکیل می دادند که از ۱۵ تا ۷۴ سال سن داشتند.

لندن ، شهری با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت که در نیمه راه دیترویت و تورنتو واقع شده است، دارای یک جامعه بزرگ مسلمان و حداقل سه مسجد است.

«عمر خمیسه»، افسر تعامل اجتماعی شورای ملی مسلمانان کانادا در این باره گفت: اینجا باید خانه مسلمانان باشد اما حالا زنان با حجاب و مردانی که ظاهر آنها نشان می دهد مسلمان هستند در جایی که باید خانه خودشان باشد احساس امنیت نمی کنند.

نخست وزیر کانادا در ادامه سخنان خود گفت: ما به مبارزه با نفرت بصورت آنلاین و آفلاین ادامه خواهیم داد و اقدامات بیشتری برای از بین بردن گروه های نفرت راست افراطی انجام خواهیم داد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.