خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجموعه ورزشی «آیلین ملکیان» بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید

مجموعه ورزشی “آیلین ملکیان” ویژه مادر و کودک در منطقه ارمنی نشین جلفا اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مجموعه ورزشی آیلین ملکیان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال با مساحت یکهزار و ۴۰۰ مترمربع دارای ۲ باب سالن بدنسازی و اصلی به متراژ ۵۰۰ مترمربع در کوچه سنگتراش‌های محله ارامنه شهر اصفهان به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه شامل دو سالن بدنسازی و یک سالن اصلی با مساحت ۵۰۰ متر مربع و پارکینگی با ظرفیت ۳۰ خودرو است، همچنین در خصوص سهولت دسترسی شهروندان راهروی ضلع شرقی این مجموعه همزمان با ساخت پروژه به صورت معماری سنتی بازسازی شده است.

این مجموعه ورزشی به پاس افتخارآفرینی‌های آیلین ملکیان بانوی ارمنی ساکن محله جلفا که از پیشکسوتان بسکتبال ایران است توسط مدیریت شهری اصفهان ساخته و نامگذاری شده است.

شهردار اصفهان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری اصفهان و آیلین ملکیان پیشکسوت بسکتبال بانوان ایران و ارامنه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها حضور داشتند.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امروز مدیران شهری، اصحاب رسانه، نوجوانان و ساکنان منطقه پنج شهرداری در سالنی که به نام یکی از زنان افتخار آفرین ایران آیلین ملکیان سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران نامگذاری شده، گردهم آمده‌اند، مجموعه ورزشی که برای استفاده زنان توانمند نصف جهان به بهره برداری رسید زنانی که توانستند در عرصه ورزش افتخار آفرین باشند.

وی ادامه داد: اینکه ادیان اینگونه به صورت مسالمت‌آمیز در یک شهر تاریخی در کنار هم زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها در سطح کشور و جهان می‌درخشند مایه افتخار است و اینکه زنان اصفهانی اینگونه می‌کوشند تا برابری و حقوق شهروندی را اثبات کنند جای بسی خوشحالی است. هر انسان توانمندی در این سرزمین باید احساس کند که می‌تواند توانمندی‌های خود را نشان دهد.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان فقط به خاطر داشتن میراث گذشتگان جهانی نشده است بلکه نقش زنان در عرصه‌های ورزشی نیز توانسته این نگین درخشان را بیش از گذشته نمایان کند، تصریح کرد: امروز به افتخار زنان در این محل گردهم آمدیم تا به آنها بگوییم در این شهر زمینه شکوفایی استعداد کسانی که می‌خواهند در عرصه‌ها حضور داشته باشند فراهم شده است.

وی تأکید کرد: با اقدامات انجام شده برای بروز توانمندی‌ها بین زنان و مردان مسیحی و مسلمان تفاوتی وجود ندارد و این یعنی داشتن نگاه برابر توأم با عدالت به همه انسان‌ها با حفظ رعایت حقوق آنها، بنابراین اگر کسی می‌خواهد اصفهان را به جهان معرفی کند زمینه بروز توانمندی‌های آنها در شهر فراهم شده است.

نوروزی تأکید کرد: اگر امروز آیلین ملکیان و امثال او مایه افتخار زنان ایران و مردم اصفهان شده، به دلیل آن است که توانمندی‌های او باور شده است بنابراین نباید برای کسانی که توانایی دارند مانع ایجاد کرد بلکه باید زمینه هنرنمایی زنان را فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری این دوره شایسته سالاری بوده است در این راستا هرکسی که توانمندی داشته زمینه لازم برای بروز آن فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری بیش از ۳۸ نفر از مدیران به عنوان رئیس اداره، شهردار منطقه، رئیس سازمان و مدیرکل از بین زنان انتخاب شدند که به معنای بهره‌مندی از توانایی کسانی است که می‌توانند در عرصه مدیریتی به مردم خدمت کنند؛ این به معنای نگاه برابر به شایستگان و پرهیز از نگاه جنسیتی بوده است.

مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید

وی تأکید کرد: انتخاب تعدادی از مدیران از جامعه زنان باعث ایجاد باور در آنها شده تا بدانند اگر درس می‌خوانند می‌توانند برای جامعه سودمند باشند؛ بانوان در هرکجا که به آنها میدان داده شده، خوش درخشیدند، بنابراین هر روز، هر ماه و هر سال باید به تعداد آنها افزوده شود.

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل دادند که در بین آنها انسان‌های توانمند زیادی وجود دارد و جامعه نباید از توانمندی آنها محروم باشد.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه در شهرداری امکان بهره‌مندی از توانمندی زنان فراهم شده است، گفت: رومینا سالک دارنده مدال برنز مسابقات اسکیت جهانی، آیلین ملکیان پیشکسوت بسکتبال، فرزانه فصیحی قهرمان رشته وزنه برداری که با رعایت شئونات اسلامی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد و در آسیا قهرمان شد و باور داریم می‌تواند قهرمان جهان باشد و خانم یکتا جمالی به عنوان اولین زنی که در تاریخ کشور در رشته وزنه برداری با رعایت شئونات اسلامی مدال جهانی را به دست آورد همچنین گلنوش سبقت الهی که در رشته تیراندازی نایب قهرمان جهان شده، افتخارآفرینان نصف جهان هستند؛ این افراد در جامعه‌ای که اعتقاد به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان دارند، خوش درخشیده و افتخار آفرینی کرده‌اند.

فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اتفاقات خوشایندی در مسیر امید اتفاق افتاده است.

وی نامگذاری مجموعه ورزشی تازه تأسیس در منطقه پنج به نام آیلین ملکیان توسط شورای شهر را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: اصفهان شهر زیست پذیر برای همه ادیان است و هر اتفاق و تقدیری باید برای تمام شهروندان در آن رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آیلین ملکیان از بانوان ارمنی پیشکسوت ورزش بسکتبال در کشور است، گفت: دلیل این نامگذاری این بود که کمتر در نامگذاری‌ها بانوان مورد توجه قرار می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: اهمیت دیگر نامگذاری ورزشگاه به نام این بانو، این است که برای نخستین بار با همت همکاران در شورای شهر تصمیم گرفتیم نامگذاری‌ها برای افرادی باشد که در قید حیات هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: هر جا فرصت به بانوان داده شود آنها می‌توانند به شایستگی بدرخشند و خود را به عنوان افتخارآفرینان کشور معرفی کنند.

وی تصریح کرد: یکتا جمالی قهرمان وزنه برداری، گلنوش سبقت الهی، تنها بانوی تاریخ ورزش اصفهان حاضر در المپیک، رومینا سالک قهرمان اسکیت و فرزانه فصیحی قهرمان رشته دو و میدانی افتخارآفرینانی هستند که می‌توانند برای شهر و دیار نصف جهان بیش از گذشته افتخار کسب کنند.

روشن با بیان اینکه برای برقراری عدالت جنسیتی و عدالت فضایی مراکز متعدد ورزشی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است، تأکید کرد: از افتخارات این دوره مدیریت شهری این است که به هر چه که وظیفه داشتیم عمل کردیم و امیدواریم مسیر امید در آینده نیز تداوم داشته باشد تا تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف برای اقشار جامعه مستمر بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این مسیر باشیم.

آیلین ملکیان، بانویی که این ورزشگاه به نام او افتتاح شده است در حاشیه افتتاح پروژه‌های منطقه پنج به خبرنگار ایمنا گفت: سال‌ها بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران بودم و کارم را از باشگاه ورزشی آرارات شروع کردم و از همان جا هم به تیم ملی رسیدم. زمانی که برای تیم ملی بسکتبال انتخاب شدم، تنها بازیکن شهرستانی در بین ۱۱ نفر عضو تهرانی بودم که برای مسابقات دوستانه جماهیر شوروی سابق به ارمنستان، آذربایجان و گرجستان اعزام شدیم.

وی ادامه داد: بعد از آن به مسابقات آسیایی تهران دعوت شدم و برای دیدارهای تدارکاتی آن به همراه تیم ملی به ژاپن، هنگ کنگ، کره و کویت سفر کردیم همچنین در آن دوران به مسابقات آسیایی کره جنوبی نیز اعزام شدم و در این مدت توانستم افتخارات زیادی برای کشور و شهرم کسب کنم.

این پیشکسوت بسکتبال زنان که عنوان بهترین بازیکن و پس از آن بهترین مربی را در دوران مربیگری خود کسب کرده است، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رزومه مرا دیده بودند و این افتخار نصیبم شد که این ورزشگاه به نام من نامگذاری شود؛ از ۱۵ سالگی روی زمین آسفالت بازی می‌کردم و از اینکه ورزشگاهی برای نوجوانان و جوانان این منطقه که عاشق ورزش هستند و می‌خواهند پیشرفت کنند احداث شد بسیار خرسندم. از شهرداری اصفهان و شورای شهر که به ورزشکاران زن اهمیت می‌دهند کمال تشکر را دارم.

همسر آیلین ملکیان نیز در مراسم افتتاح این ورزشگاه اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای ماست که این سالن به نام همسرم نامگذاری شده است.

وانو وارتانیان ضمن قدردانی از مدیریت شهری اصفهان که برای تحقق این امر زحمت کشیدند، افزود: ما در این منطقه فقط باشگاه آرارات را داشتیم که از نظر وسعت بزرگ بود اما ورزشگاهی با این امکانات در این منطقه وجود نداشت؛ از این به بعد بچه‌های این منطقه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند و این بسیار به نفع نسل جوان است.

وی ادامه داد: من خود ورزشی هستم و می‌دانم وجود چنین امکاناتی چقدر باعث خوشحالی کودکان و نوجوانان این منطقه خواهد شد. اگر چنین امکانات و فضاهایی وجود نداشته باشد ممکن است مشکلات زیادی بر سر راه جوانان قرار بگیرد و آن‌ها را از مسیر درست منحرف کند.

در پایان این افتتاحیه، شهردار اصفهان نشان شهروند افتخارآفرین را به آیلین ملکیان از پیشکسوتان بسکتبال و رومینا سالک قهرمان مسابقات اسکیت داد؛ این نشان قبلاً از سوی شهردار اصفهان به سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری و سروش صحت از بازیگران و کارگردانان مطرح اصفهان داده شده بود. در این برنامه همچنین اسقف سیپان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران لوح تقدیری را به شهردار اصفهان و مدیر منطقه پنج شهرداری و یک تابلو فرش نفیس را به آیلین ملکیان اهدا کرد.

مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید مجموعه ورزشی "آیلین ملکیان" بانوی بسکتبالیست ارمنی در اصفهان به بهره برداری رسید

منبع آلیک
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.