خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مولوی درتکیده: تفاوت مذهب و قومیت، مانع حضور ما در انتخابات نیست

مولوی درتکیده گفت: مردم آگاه مکران‌زمین هرگز به دشمن اجازه نخواهند داد با ترفند و حیله تفاوت مذهب و قومیت، مردم را از نظام دور کند، اقوام بلوچ و اهل سنت همیشه در صحنه حاضر بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، مولوی سید محمد درتکیده، بنیانگذار انجمن اهل قلم چابهار در نشست «انتخابات از نگاه مذاهب» با محوریت اهل سنت که از سوی مجمع فعالان فرق، ادیان اقوام و مذاهب در بستر فضای مجازی برگزار شد، در خصوص ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با اشاره به این که عده ای به خاطر عدم رضایت از وضعیت فعلی نمی خواهند در انتخابات شرکت می کنند و می گویند هر دفعه رأی دادیم وضعیت از قبل بدتر شد، بیان کرد: در پاسخ به این افراد باید گفت اگر به درستی فردی که اصلح و اهلش بود، را انتخاب می کردید، شرایط کشور بدتر نمی شد؛ اگر با بصیرت و آگاهی فردی شایسته برای مملکت‌داری انتخاب می کردید، امروز این حرف را نمی زدید و شاهد این مشکلات نبودیم.

وی تصریح کرد: وضعیت امروز مملکت حاصل انتخاب غلط است اما راه حل آن عدم حضور در انتخابات نیست، بلکه باید با بصیرت و بینش، فردی را سرکار آوریم که خیرخواه باشد و برای آبادانی و عمرانی کشور تلاش کند.

محقق و پژوهشگر اهل‌سنت متذکر شد: خداوند متعال سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه آنان حال خود را تغییر دهند بنابراین مردم برای تعیین سرنوشت خود و تغییر وضع موجود باید در انتخابات شرکت کنند.

مولوی درتکیده خاطرنشان کرد: رأی ندادن و سکوت، ضربه به کشور است و ممکن است فردی به عنوان رئیس جمهور روی کار آید که مطلوب ما نباشد پس باید در انتخابات شرکت و فردی شایسته را انتخاب کنیم قطعأ رأی به فردی صالح سرنوشت ما را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه‌ شرکت در انتخابات و رأی دادن به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی بر گردن تک تک مسلمانان است، تصریح کرد: انتخابات نوعی بیعت می‌باشد همانگونه که در صدر اسلام برای مشروعیت بخشیدن به حکومت و امر خلافت مسلمان بیعت می کردند و اگر امروز ما با افراد نا اهل بیعت کنیم به خدا و پیامبر(ص)، دین اسلام و ملت ایران خیانت کرده ایم چرا که موجب روی کار آمدن فردی نا اهل شده ایم.

بنیانگذار انجمن اهل قلم چابهار خاطرنشان کرد: رأی ندادن و سکوت، ضربه به کشور است و ممکن است فردی به عنوان رئیس جمهور روی کار آید که مطلوب ما نباشد پس باید در انتخابات شرکت و فردی شایسته را انتخاب کنیم قطعأ رأی به فردی صالح سرنوشت ما را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه سکوت امروز ما خیانت بزرگی به شهدا و امام راحل است، تأکید کرد: این وظیفه ماست که نظام اسلامی را حفظ کنیم و چنانچه نظام بخاطر انتخاب نادرست ما ضربه ببیند خدا از ما پرسش خواهد کرد زیرا به ما تذکر داده «ای کسانی که ایمان آورده اید به خدا و رسول و اماناتی که به شما داده ام و نسبت به هرآنچه آگاهی دارید خیانت نکنید».

مولوی درتکیده با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی ماست چرا که انتخاب ما هم عامل لطمه و هم عامل اصلاح سرنوشت ماست؛ این دولت حاصل انتخابی غلط است که به اذعان بسیاری از مردم با روی کار آمدن آن نه تنها مشکلی حل نشد بلکه هزاران مشکل هم افزود و فشارهای اقتصادی نیز امروز حاصل آن انتخاب نادرست است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامن کردن مرزهای ایران، ادامه داد: دشمنان همواره قصد سوءاستفاده از مذاهب و قومیت های ما را داشته اند، اما اقوام بلوچ و اهل سنت علی رغم تلاش و تبلیغات سوء دشمن با تمام وجود در این دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند و به دشمنان خواهند فهماند در مرز مکران هیچ جای امنی برای آنها نیست.

بنیانگذار انجمن اهل قلم چابهار افزود: مردم آگاه مکران‌زمین هرگز به دشمن اجازه نخواهند داد با ترفند و حیله تفاوت مذهب و قومیت، مردم را از نظام دور کند. ما مردم بلوچستان همیشه در صحنه حاضر بودیم و ۲۸ خرداد ماه نیز با حضور حداکثری خود ضربه محکمی به دشمن زده و و پوز آنها را به خاک می مالیم.

خبرنگار ملیحه ترزفان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.