خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری هفتمین دوره رقابت بین‌المللی فیلم کوتاه حضرت محمد(ص)

هفتمین دوره رقابت بین‌المللی فیلم کوتاه «رحمت برای جهانیان» به همت بنیاد سیره‌النبی(ص) ترکیه در آبان و آذر امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، بنیاد وقف سیره‌النبی(ص) ترکیه با همکاری بنیاد هنری فیلم کوتاه فیدان، هفتمین مسابقه بین‌المللی فیلم کوتاه حضرت محمد(ص) با عنوان «رحمتی برای جهانیان» را از ۲۱ تا ۲۷ نوامبر (۳۰ آبان تا ۶ آذر) برگزار می‌کند.

کمیته معرفی این مسابقه که با حضور کارشناسانی از دنیای سینما، فرهنگ و هنر برگزار شد، تأکید کرد که این مسابقه برای اولین‌بار در قالب جشنواره و با حمایت اداره کل سینما وابسته به وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه و با همکاری خبرگزاری آناتولی ترکیه برگزار می‌شود.

عبدالباقی باشر، رئیس هیئت مدیره بنیاد هنری فیدان توضیح داد که مسابقه مذکور از سال ۲۰۱۳ با هدف معرفی پیامبر اسلام(ص) از طریق سینما و فیلم‌های کوتاه برگزار می‌شده است.

وی تأکید کرد: آکادمی فیلم حسان بن ثابت سال‌ها پیش با سرمایه‌گذاری برای گروه سنی جوانان و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی برای آنان در زمینه کارگردانی، عکاسی و خلق فیلم کوتاه آغاز به کار کرد.

جمیل نازلی، مدیر جشنواره نیز به نوبه خود توضیح داد که این جشنواره چهار مأموریت را دنبال می‌کند: نخست برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی، بخش دوم؛ حمایت از تولید و توسعه فیلم‌های کوتاه، بخش سوم برنامه‌های اختصاصی و بخش چهارم مراسم اهدای جایزه است که به میزان ۱۰۰ هزار لیره ترکیه (۱۱۹۰۰ دلار) برای این بخش در نظر گرفته شده است.

نازلی ادامه داد: امسال به مناسبت برگزاری هفتمین دوره این رقابت،‌ از ۷ پروژه حمایت مالی خواهیم کرد، به همین منظور کمک مالی به ارزش ۲۰۰ هزار لیره ترکیه (۲۳۸۰۰ دلار) در نظر گرفته شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.