خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتصاب یک‌ خاخام به مقام مشاوره مذهبی ارتش آلمان بعد از ۱۰۰ سال

ارتش آلمان برای اولین بار در صد سال گذشته یک خاخام یهودی را به مقام مشورتی ارتش منصوب کرد. این انتصاب، نماد تجدید زندگی یهودیان بعد از هولوکاست است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کشیشان و پیشوایان روحانی مسیحی هم‌اکنون به بیش از ۹۴ هزار مسیحی در ارتش آلمان خدمات مذهبی ارائه می کنند.

اما برای نیروهای نظامی یهودی چنین خدماتی تا کنون فراهم نبوده است‌. سیصد سرباز یهودی در ارتش المان خدمت می کنند.

زولت بالا، خاخام مجاری الاصل ۴۲ ساله انتصاب خود را “مسئولیتی تاریخی”برای خدمت به سربازان یهودی توصیف کرد.

بالا گفت وی از سال ۲۰۰۲ در آلمان زندگی می‌کند و این اقدام را دستاورد بزرگی می‌داند که سبب میشود سربازان یهودی مانند همتایان خود در کشورهایی مثل آمریکا و فرانسه و بریتانیا خود را متعلق به یک پیکر واحد ملی بدانند و بتوانند با اعتماد به نفس و از طریق گفتگو و تعامل علیه یهودی ستیزی عمل کنند.

مشاوران مذهبی در ارتش آلمان سخنرانی‌های اخلاقی و توصیه‌های دین مدارانه اراّئه می‌کنند و به سربازان در انجام تمرینات روحیه می‌دهند و همچنین آموزش‌های مذهبی بیشتری را در اختیارشان می‌گذارند.

قرار است در آینده خاخام‌های دیگری نیز به ارتش آلمان بپیوندند.‌ همچنین قرار است روحانیون مسلمان نیز برای سه هزار سرباز مسلمان ارتش آلمان در مقام مشاور مذهبی استخدام شوند.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.