خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشن و سرور میلاد امام رضا(ع) در کنیا

همزمان با شب میلاد امام رضا(ع)، کنیا با حضور شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) غرق در شور و سرور شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به مناسبت میلاد هشتمین پیشوای شیعیان امام رضا(ع)، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا و مرکز اسلامی جعفری، مراسم جشنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه این مرکز اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، مظاهر جعفر ضمن بیان خلاصه‌ای از زندگانی امام رضا(ع)، در خصوص جایگاه و منزلت امام هشتم به سخنرانی پرداخت.

سپس، سرود «امام رضا (ع) ضامن آهو» توسط گروه هشت نفره دانش‌آموزی اجرا و کلیپ ۲۰ دقیقه‌ای که به همت اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور با موضوع «مشهد، حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی» تهیه شده بود، برای حضار پخش شد.

اجرای سرود تصویری با زیرنویس انگلیسی و نمایش عکس و فیلم در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا از دیگر اقدامات این نمایندگی در دهه کرامت بود.

جشن و سرور میلاد امام رضا(ع) در کنیا
نمایش فیلم سینمایی تراژدی در کنیا

در دومین هفته از نمایش فیلم‌های سینمایی توسط رایزنی فرهنگی ایران در نایروبی که با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور صورت پذیرفت، فیلم سینمایی «تراژدی» به ‌کارگردانی آزیتا موگوئی برای علاقه‌مندان به سینمای ایران به نمایش درآمد.

این فیلم در بستر فضای مجازی از طریق ZOOM به نمایش گذاشته شد. پوستر نمایش این فیلم ایرانی از چند روز قبل آماده و در شبکه‌های اجتماعی رسمی نمایندگی فرهنگی و سفارت کشورمان منتشر شد و از طریق ایمیل برای مرتبطین رایزنی فرهنگی و سفارت و ایرانیان مقیم ارسال شد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.