خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام پاپ فرانسیس به اسقف‌های اعظم خاورمیانه

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان روز یکشنبه نامه‌ای به اسقف های اعظم کاتولیک خاورمیانه که برای نخستین بار روز صلح منطقه‌ای را جشن می‌گیرند، فرستاد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در این نامه خود که در واتیکان نیوز انتشار یافت، نوشت: “من با خوشحالی دعوت‌تان را برای پیوستن به شما در این روز خاص، هنگامی که هر یک از شما همراه با ایمانداران مسیحی مراسم عشای ربانی را به منظور دعا به درگاه خداوند از بابت هدیه صلح در خاورمیانه جشن می‌گیرید، پذیرفته‌ام.”

پاپ اضافه کرد، از همان ابتدای پاپ شدنش هدف او نزدیکتر شدن به مسیحیان خاورمیانه و درک جفاهایی بوده که بر آنها می رود و بنا بر این به اسرائیل و سپس مصر، امارات متحده عربی و چند ماه قبل به عراق سفر کرد.

پاپ همچنین درخواستهایش از کلیت کلیسا برای دعا کردن و نشان دادن “همبستگی ملموس با سوریه و لبنان، که آزمونهای سخت جنگ و بی ثباتی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تحمل کرده‌اند” یادآور شد.

پاپ فرانسیس در نامه‌اش همچنین گفت، در زمانهایی مثل زمان فعلی، اتحاد بسیار مهم است. او در صحبتهایش استعاره یک فرش شرقی را مطرح کرد که در آن تار و پودهای فراوان در هم تنیده شده‌اند “که تنها با بودن کنار هم و با یکدیگر تبدیل به یک شاهکار میشوند”.

پاپ فرانسیس گفت: “اگر خشونت، حسادت و تفرقه بتوانند دست کم یکی از این رشته‌ها را بشکنند، کلیت چیز زخمی شده و از شکل می‌افتد.”

او از اسقفهای اعظم خاورمیانه خواست “رسالت برادری انسانی” را که در نشستها در ابوظبی و نجف مورد بحث قرار گرفتند، جان ببخشند.

در سال ۲۰۱۹ سند برادری انسانی توسط پاپ فرانسیس و احمد الطیب، شیخ الازهر به عنوان یک درخواست برای صلح و همزیستی جهانی امضا شد.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.