خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خواهان همکاری ایران در توسعه گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت هستیم

مدیر گروه مطالعات اسلامی دانشگاه ویدیا جوتی دهلی‌نو:

جوزف ویکتور ادوین، روحانی مسیحی با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در دهلی‌نو و محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان، دیدار کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، جوزف ویکتور ادوین، روحانی مسیحی و مدیر گروه مطالعات اسلامی دانشگاه ویدیا جوتی دهلی‌نو و سردبیر فصلنامه «سلام» که به تازگی کتابی تحت عنوان «روح تازه در روابط مسلمان ومسیحی در هند» منتشر کرده است با اشاره به مشترکات موجود بین اسلام و مسیحیت گفت: روح حاکم بر معنویت و عرفان اسلامی مسیحی به ویژه در هند امکان و فضای مناسبی از تعامل و فهم مشترک را فراهم کرده است و به جهت اهمیت این موضوع، بخش مطالعات اسلامی دانشگاه مسیحی ویدیا جوتی همواره به موضوع مطالعات تطبیقی و راه‌اندازی فرصت‌های گفت‌وگوهای دینی اسلام مسیحی توجه جدی داشته و تاکنون ارتباطات و تعاملات خوبی با مسلمانان شکل گرفته است.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های گذشته مراکز فرهنگی ایران با این دانشگاه خواستار مشارکت بیشتر ایران در توسعه و گسترش گفت‌وگوهای اسلامی مسیحی در هند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور نیز در این دیدار، ضمن تشریح دیدگاه شیعه و مقام معظم رهبری در تعاملات دینی فرهنگی میان مسلمانان و مسیحیان، همزیستی دینی پیروان ادیان در هند را یک ضروت و سازوکار مهم در جامعه متکثر هند خواند.

وی همچنین، اعلام آمادگی کرد تا با فراهم سازی امکان تعاملات و ارتباطات هرچه بیشتر میان علما و اندیشمندان ایرانی و هندی، فضای گفت‌وگو و تعامل بیشتری شکل گیرد.

آموزش زبان فارسی در دانشگاه ویدیا جوتی

ربانی، رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو با بیان سیاست‌ها و اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه گفت‌وگوهای دینی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از گفت‌وگوهای دینی در سازمان در حوزه گفت‌وگوهای اسلامی مسیحی با واتیکان و سایر کشورها بوده و تاکنون این گفت‌وگوها دستاوردهای ارزشمندی در شکل گیری تفاهم و همکاری به دنبال داشته است.

وی افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو آماده همکاری در زمینه‌های برپایی کارگاه‌های آموزشی در حوزه مطالعات تطبیقی ادیان، بسترسازی مبادله استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ایران و همچنین، راه‌اندازی دوره‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه ویدیا جوتی است.

در پایان این دیدار مقرر شد؛ برنامه همکاری‌های مشترک سالانه توسط طرفین ارائه و پس از بررسی و توافق زمینه‌های اجرایی و همکاری مشترک آن فراهم شود.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.