خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آل خلیفه به اهل سنت هم رحم نمی‌کند

محمد الزیانی از اهل سنت بحرین و سرهنگ بازنشسته ارتش این کشور توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیعه و سنی برای حکومت آل خلیفه فرق ندارد. آنها هر که مخالفشان باشد را سرکوب می کنند، حتی اگر «محمد الزیانی» سرهنگ‌ بازنشسته ارتش بحرین باشد.

محمد الزیانی از اهل سنت بحرین و سرهنگ بازنشسته ارتش این کشور است. وی از فعالان سیاسی-اجتماعی و از مخالفان معتدل برخی سیاست های آل خلیفه می باشد. الزیانی در عین حال انتقادهایی به جریان های اپوزیسیون و حمله هایی به شیعیان این کشور در سابقه خود دارد.

چندی پیش الزیانی ویدئویی انتقادی را در فضای مجازی نشر داد که در آن، از دستگاه قضایی حکومت آل خلیفه انتقاد می کرد. اما دستگاه امنیتی بحرین، که گویا از روند انتقادات الزیانی خسته شده بود، هفته گذشته او را بازداشت و زندانی کرد.

این در حالی است که وی از منتقدان نرم حکومت محسوب می شود و چنانکه در دیگر کشورها مرسوم است با اینگونه از منتقدان برخوردی صورت نمی گیرد تا ظاهر دموکراتیک حاکمیت حفظ شود. اما گویا دیکتاتوری آل خلیفه ، نه تنها کوچکترین نسبتی با دموکراسی ندارد ؛ بلکه چنان تکبری دارد که حتی نیازی به حفظ ظاهر هم نمی بیند!

حالا محمد الزیانی که بیش از ۶۰ سال سن دارد و دچار ناراحتی قلبی است، در زندان های آل خلیفه به سر می برد. فعالان بسیاری در بحرین ، خواستار آزادی او شده اند.
جمعیت اسلامی الوفاق هم که از مخالفان حکومت بحرین است در بیانیه اخیر خود بر لزون آزادی هر چه سریع تر الزیانی و لزوم رفتار دموکراتیک و عادلانه با او و دیگر معترضان بحرینی تاکید کرده است.

منبع ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.