خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آقاخان + تصاویر

اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان مدرسه هنر و علوم دانشگاه آسیای میانه با سخنرانی پیشوای شیعیان اسماعیلیه نزاریه برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان مدرسه هنر و علوم دانشگاه آقاخان تاجیکستان، با سخنرانی کریم آقاخان (امام و پیشوای شیعیان اسماعیلیه نزاریه)، به شکل حضوری و مجازی برگزار شد.

کریم آقاخان در سخنانی که به شکل مجازی ارائه شد، بر اهمیت آسیای مرکزی و نقش آن در تمدن نوین جهانی تاکید کرد و گفت: این منطقه جایی است که آنجا پزشکی پایه گذاری شد، جایی که علم جبر ظهور یافت، جایی که قطر زمین دقیقاً محاسبه گشت و جایی که برخی از بزرگترین شعرهای جهان سروده شده است.

در این دانشگاه که وابسته به شبکه توسعه آقاخان است، حدود ۷۰ درصد دانشجویان از مناطق محروم، روستایی و شهرهای کوچک آسیای میانه جذب می‌شوند که نیمی از آنان دختران هستند و اکثر قریب به اتفاق دانشجویان از حمایت مالی برخوردار می‌شوند.

دانشگاه آسیای میانه (UCA) به عنوان یک دانشگاه غیرانتفاعی، در قالب همکاری و پیمانی بین المللی در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده است.

اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آقاخان + تصاویر اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آقاخان + تصاویر اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه آقاخان + تصاویر

منبع مفاز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.