خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رویکرد اعتدالی و محترمانه حوزه علمیه به ادیان و مذاهب اسلامی

رئیس جامعةالمصطفی مطرح کرد؛

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: آنچه جامعه المصطفی، حوزه علمیه قم و انقلاب اسلامی پی می‌گیرند، قرائت اعتدالی، نگاه محترمانه به پیروان مذاهب اسلامی و خانواده بزرگ دنیای اسلامی و رفتار برادرانه و دوستانه با پیروان ادیان دیگر است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)،حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه امروز در ارتباط مجازی با مسئولان مؤسسه نسیم در بوسنی و هرزگوین، وظیفه جامعه المصطفی و حوزه علمیه قم را نشر معارف ناب اسلامی و آموزه‌های گهربار ائمه اطهار(ع) در عالم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی و حوزه علمیه قم خود را موظف به نشر معارف اهل‌بیت‌(ع) در عالم می‌داند، بر عزم المصطفی در ارائه معارف اسلامی به جهانیان تأکید کرد و افزود: جامعه المصطفی و حوزه علمیه قم نماینده گفتمان اعتدال، احترام به همه مذاهب و پیروانان آنها، حفظ حرمت مقدسات همه مذاهب اسلامی و تأکید بر برادری و همزیستی صمیمانه با همه مذاهب و ادیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به کلام امام رضا(ع) مبنی بر پیروی مردم دنیا از محاسن کلام اهل‌بیت(ع)، مکتب ائمه اطهار(ع) را مطابق فطرت و عقل طبیعی انسان‌ها برشمرد و ابراز کرد: محور معارف اهل‌بیت(ع)، قرآن است. انقلاب اسلامی نیز که به دنبال تحقق تمدن جدید اسلامی است، با محوریت قرآن کریم پیش می‌رود.

وی در ادامه، آموزش‌های المصطفی را در زمینه‌های گوناگون مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم برشمرد و بر گسترش روزافزون فعالیت‌های مؤسسه قرآنی آلبانی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، بهر‌ه‌برداری از ظرفیت‌های موجود در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی به منظور نشر معارف اصیل اسلامی را ضروری دانست و تأکید کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت جامعه المصطفی در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ از جمله اقدامات ارزشمندی بود که در این شرایط تقویت شد و امروز بستری مناسب برای ارائه خدمت و تبیین آموزش‌های اسلامی است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.