خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتقادات مارتین لوتر درباره مریم مقدس

مارتین لوتر در اثر معروف خود به نام “تفسیر سرود مریم”، نوشتهء خود را با دعا به مریم مقدس شروع کرده و با دعا به او خاتمه می دهد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، متون زیر که در داخل ” ” هستند از کتب و نوشته های مارتین لوتر درباره مریم مقدس، اقتباس شده و عیناً کلمات خود او می باشند:

١- مریم مقدس مادر خدا، هیچ برابری در میان انسانها ندارد.
“مریم مادر خدا شد، در این عمل چیزهای بسیار نیکویی شامل حال او شد که از فهم انسان فراتر هستند. چرا که در همین عمل (مادر خدا شدن)، تمامی اکرام، برکات و جایگاه خاص مریم در میان تمام بشر رقم می خورد. هیچ انسانی برابر با او نیست… به همین سبب، انسان با نامیدن او توسط یک کلمه، تمامی جلال او را بیان کرده است: مادر خدا
هیچ کس برای نامیدن او قادر نخواهد بود کلامی بیابد بزرگتر از همین یک کلمه، حتی اگر انسان به تعداد تمامی گلهای زمین و علفها، آسمان، ستاره ها، دریا و تمامی دانه های شن صحرا، زبان سخن (برای تمجید مریم) داشت. انسان باید به این موضوع در اعماق قلبش تعمق کند.”

مریم مقدس٢- مریم مقدس کاملاً بی گناه بود.
“خدا بدن و روح مریم باکره را پر از روح القدس شکل داد به طوری که او فارق از همهء گناهان باشد، چرا که او خداوند یسوع را آبستن شد و حمل نمود.”
٣- مریم مقدس همیشه باکره باقی ماند و هرگز فرزند دیگری جز مسیح نداشت.
“مسیح، نجات دهندهء ما، ثمرهء واقعی و طبیعی رحم باکرهء مریم بود… این عمل بدون دخالت انسان انجام شد و مریم پس از تولد مسیح همچنان باکره باقی ماند. مسیح تنها پسر مریم بود و مریم باکره هیچ فرزند دیگری به غیر از او هرگز نداشت.”
۴- مریم مقدس مادر کلیسا یعنی همهء مسیحیان است.

“مریم مادر یسوع و مادر همهء ماست، هرچند که تنها مسیح بر روی زانوهای مریم آرام گرفت… اگر مسیح برای ماست، پس ما باید خود را در شرایط او ببینیم؛ ما باید جایی باشیم که او هست و هرآنچه او دارد باید برای ما نیز باشد، و بنابراین مادر او، مادر ما نیز هست.”

۵- تکریم مریم مقدس “مریم والاترین زن و ارزشمندترین جواهر پس از مسیح در مسیحیت است. او مظهر نجابت، حکمت و تقدس است. ما هرگز قادر نخواهیم بود به اندازهء کافی او را تکریم کنیم.”
“تکریم مریم در اعماق قلب انسان نقش بسته شده است.”

۶- دعا به مریم مقدس “ما باید مریم را بخوانیم تا خدا به خاطر او (مریم) خواهش ما را عطا فرماید. به همین صورت، دیگر قدیسین نیز باید خوانده شوند.”

مارتین لوتر همچنین در اثر معروف خود به نام “تفسیر سرود مریم”، نوشتهء خود را با دعا به مریم مقدس شروع کرده و با دعا به او خاتمه می دهد.

باشد که مریم مقدس همیشه باکره، حمل کنندهء خدا در بدن خود، برای ما نزد مسیح خداوند دعا کند و ما را به ثمرهء رحم خود یسوع هدایت کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.