خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسئولین مقصر در مشکلات خوزستان محاکمه شوند /حساب آشوبگران از مردم عادی جداست

آیت الله فاضل لنکرانی:

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مسئولین باید خواسته های بحق مردم شریف خوزستان قهرمان را باور کنند و برای برآورده ساختن آن تلاش جدی کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام قم، با ابراز تاسف از مشکلات اخیر به وجود آمده در استان خوزستان گفت: با حوادث و مشکلات به وجود آمده در خوزستان، این عید، برای ما عید خوبی نبود، حوزه های علمیه خود را در دردها و آلام خوزستان شریک می دانند و به هیچ وجه انتظار نبود چنین مشکلاتی در آن منطقه به وجود آید و مسئولین نتوانند آن را حل کنند.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی افزود: مسئولین باید خواسته های مردم شریف آن خطه قهرمان را باور کنند و برای برآورده ساختن آن تلاش جدی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با طرح این سوال مهم که چرا مسئولین مرتبط با خوزستان در طی این سالها که برای حل مشکلات آب و سایر مشکلات موجود در آن استان تلاش نکرده اند مورد مواخذه قرار نمی گیرند گفت: روشن است که برای رفع مشکلات در این استان تلاش هایی صورت گرفته اما مسئولینی که سالهای گذشته در خوزستان مسئولیت داشته اند و برای حل جدی مشکلات آنجا تلاش و کوشش شایسته و مؤثری نکرده اند باید مورد مواخذه قرار گیرند.

وی ضمن همدردی با مردم شریف خوزستان در مشکلات به وجود آمده در توصیه هایی به آن مردم شریف و رنج کشیده گفت: ما می دانیم که خوزستان بیدار است و مردم این دیار نمی گذارند دشمنان اسلام و انقلاب از این فضا و از این آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند، مردم خوزستان همواره بیدار و هوشیار بوده اند و در دفاع مقدس نیز هویت واقعی و دینی خودشان را نشان داده اند و امروز نیز ضمن اینکه درخواست ها و مطالبات بحق خود را دنبال می کنند باید مراقب باشند که خدای ناکرده دشمنان تلاش های تاریخی خوزستان قهرمان را خدشه دار نکنند.

مشکلات خوزستان به صورت علمی و جهادی مرتفع شود

آیت الله فاضل لنکرانی خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی گفت: دشمنان این کشور فکر نکنند که می توانند به بهانه های مختلف بین ملت ایران شکاف ایجاد کنند، این مشکلات حل خواهد شد و دشمنان به فضل الهی ناکام خواهند شد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در توصیه هایی خطاب به آحاد مردم به ویژه جامعه انقلابی و علمی کشور گفت: خوشبختانه نیروهای مسلح ما پای کار حل مشکلات خوزستان هستند اما امروز هر کسی که بتواند قدمی برای حل مشکلات خوزستان و آب رسانی به آن منطقه بردارد لازم است که به صورت جهادی به میدان بیاید و کارهای اساسی انجام دهند تا سالهای بعد مجددا این استان دچار بحران نشود؛ جامعه علمی ما نیز تلاش کنند که مشکلات این استان به صورت کاملا ریشه ای و علمی حل شود.

انتظار از دولت آینده در رفع مشکلات خوزستان

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) قم با اشاره به وظیفه دولتمردان آینده برای حل ریشه ای مشکلات خوزستان ابراز داشت: انتظار ما این است که مشکلات خوزستان به صورت جدی و ریشه ای حل شود، واقعا قابل قبول نیست که هرساله به خاطر ریزگردها، قطعی برق، فاضلاب، کمبود آب و مشکلات اینچنینی مردم شریف خوزستان دچار آسیب و مشکل شوند لذا امیدواریم دولت آینده به صورت جدی به این مشکلات پایان دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی در پایان با اشاره به اینکه در قضایای رخ داده حساب آشوبگران از مردم عادی جداست، رعایت حال مردم خوزستان را خواستار شد و تاکید کرد: نیروهای نظامی و امنیتی مراقب باشند که با مردم برخورد خشن صورت نگیرد و همگان دست در دست هم دهند تا هرچه سریعتر مشکلات این استان برطرف شود، و همانگونه که پیامبر اکرم (ص) مامور به مدارا بودند باید مسولین با مدارا و تدبیر با این قضیه برخورد نمایند و از هر خشونتی پرهیز کنند.

منبع حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.