خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«امامت و چالش تکفیر در اندیشه شیعی» تبیین و بررسی می‌شود

نخستین همایش علمی «‌ترجمان غدیر» از سوی دفتر قم بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به مناسبت دهه امامت در قالب وبینار برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نخستین همایش علمی «ترجمان غدیر» به مناسبت دهه امامت و ولایت، در قالب پنج نشست تخصصی برنامه ریزی شده است که نخستین نشست آن امروز دوم مرداد ماه با عنوان «حج بَلاغ یا حج وَداع» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد؛ دانشیار دانشگاه تهران برگزار شد.

دومین نشست روز یکشنبه سوم مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ با حضور حجت‌الاسلام و السملیمن محمد اسعدی؛ دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود و موضوع «امامت و چالش تکفیر در اندیشه شیعی» تبیین و بررسی می‌شود.

همچنین «نقش امام در علم کلام» عنوان نشست دیگری است که روز دوشنبه چهارم مرداد ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رضا برنجکار، استاد دانشگاه تهران تدارک دیده شده است.

براساس این گزارش، روز سه شنبه پنجم مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ نیز نشست «جایگاه علامه میر حامد حسین و کتاب عقبات الانوار در امامت پژوهی معاصر» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی ؛ رئیس انجمن کلام حوزه علمیه برگزار می شود.

آخرین نشست نیز با موضوع «ارزیابی راهبردهای اهل سنت از تلقی شیعه در تفسیر آیات ولایت» از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین فتح الله نجارزادگان؛ استاد تمام دانشگاه تهران روز چهارشنبه ششم مردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ دایر می‌شود.‌

علاقمندان برای حضور و بهره‌مندی از مطالب این نشست‌ها می‌توانند به آدرس webinar.razavi.ir.qom، aparat.com/qomislamic/live  و/qomislamic inestagram.com مراجعه کنند.

همایش ترجمان غدیر به مناسبت دهه امامت و ولایت

منبع مفاز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.