خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آقایان نماینده مجلس، شما واقعاً «وکیلِ ما» هستید؟!

آیا کسانی که با کمتر از بیست درصد از آراء شهروندان ردای نمایندگی مجلس پوشیده‌اند، شرعاً می‌توانند که خود را نماینده‌ی مردم بدانند و به جای آن‌ها تصمیم بگیرند؟

ردنا (ادیان نیوز) – سال‌ها پیش، در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، در تهران، برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب با چهارصد پانصد هزار رأی نماینده مجلس شورای اسلامی شدند. ما همان روزها با آیت‌الله صادق لاریجانی کلاس داشتیم. ایشان با عصبانیت به این مسئله واکنش نشان داده و گفت که این کاندیداها با این میزان از آراء، از نظر شرعی وکیل مردم نیستند و نمی‌توانند به جای مردم قانون وضع کنند. البته در آن مجلس اتفاق خاصّی هم نیافتاد.

امروز که مجلس شورای اسلامی که خود را مجلس انقلابی معرفی می‌کند، طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی را تصویب کرد، یاد آن خاطره و همان پرسش افتادم. آیا کسانی که با کمتر از بیست درصد از آراء شهروندان ردای نمایندگی پوشیده‌اند، شرعاً می‌توانند که خود را نماینده‌ی مردم بدانند و به جای آن‌ها تصمیم بگیرند! این طرح بیش از آن‌که‌ خواسته‌ی ملّت باشد، خواسته‌ی کسانی است که می‌خواهند فضای سیاسی _اجتماعی کشور بسته‌تر و کنترل‌پذیرتر شود. البته دیری نخواهید پائید که این طرح با شکست روبرو خواهد شد، و این همه تکاپو به هدر خواهد رفت؛ ولی بد نیست که این نمایندگان به این پرسشِ مردم پاسخ دهند که آیا شما واقعاً وکیل “ما” هستید؟ ما کِی و چگونه از شما خواستیم که فضای مجازی ما را این‌گونه “صیانت” کنید؟ شما از ما پول می‌گیرید که برای ما تصمیم بگیرید یا به‌جای ما؟

یادداشتی از مهراب صادق نیا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.