خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت آزادی شیخ زکزاکی را تبریک گفت

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با ارسال پیامی به حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم زکزاکی» مؤسس جنبش اسلامی نیجریه آزادی وی را تبریک گفت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با ارسال پیامی به حجت الاسلام و المسلمین «ابراهیم زکزاکی» مؤسس جنبش اسلامی نیجریه، آزادی وی را تبریک گفت.

در پیام دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) آمده است:

خبر آزادی آن جناب و همسر مکرّمه از زندان، شادی ما و همه مسلمانان آزاده را در روز عید سعید غدیر مضاعف کرد.
حبس غیر قانونی شما در ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) در ماه صفر آغاز شد و در ایام شادی خاندان پیامبر (ص) به پایان رسید؛ و این، تقارن الهام‌بخشی برای ماست.
در طول این شش سال، مجمع جهانی اهل بیت (ع) تلاش‌های حقوقی، سیاسی، تبلیغی، رسانه‌ای و حقوق بشریِ فراوانی برای دفاع از حضرتعالی و شیعیان مظلوم نیجریه انجام داد؛ چراکه شما “نماد صلح، قانونمداری و قانون”، “پیام‌آور همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان” و همواره “مدافع حقوق و آزادی‌های انسانی” بوده و هستید.
اکنون نیز بر خود لازم می‌دانم که از طرف اعضای مجمع در سراسر جهان، مراتب سپاسگزاری خود را تقدیم نمایم به: فعالان و سازمان‌های حقوق بشری حامی شما، تیم وکلای مدافع، قضاتی که در دو دادگاه حکم عادلانه بر بی‌گناهی شما دادند و از همه مهمتر به مردم وفاداری که در تمام این سال‌ها، جان و امنیت خود را به خطر انداختند و با حضور مداوم در تجمعات مسالمت‌آمیز، آزادی شما را مطالبه کردند.
همچنین لازم است از روحانیون و پیروان دیگر مذاهب و ادیان که همپای شیعیان، شما را مورد حمایت قرار دادند، تشکر کنم. این تجربه، یک الگوی خوب برای تعامل بین ادیان و تقریب بین مذاهب در راه آزادی، عدالت و معنویت است.

به درگاه ایزد منان شکرگزاری می‌کنم، و با تبریک این اتفاق فرخنده، سلامتی و دوام توفیقات جنابعالی و همسر محترمه – مادر شش شهید – را از خداوند متعال مسألت دارم.
﴿ما عِندَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَروا أجرَهُمْ بِأحسَنِ ما کَانُوا یَعمَلُون﴾

گفتنی است که شیخ «ابراهیم زکزاکی» عضو نیجریه‌ای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همسرش خانم «زینت ابراهیم» روز چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ با حکم دادگاهی در نیجریه، آزاد شدند.

این دادگاه به پرونده شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش رسیدگی و آنها را از همه اتهامات وارده تبرئه کرد. حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش پیش از این نیز صادر شده بود، اما دولت و ارتش نیجریه آن را اجرا نمی‌کردند.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.