خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رشد چشمگیر تعداد خوانندگان کتاب مقدس در آمریکا

نتیجه یک تحقیق در آمریکا نشان می دهد که تعداد خوانندگان کتاب مقدس در سال گذشته به ۱۸۱ میلیون نفر در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نتایج تحقیقات انجمن کتاب مقدس آمریکا نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی آمریکایی‌های بیشتری به مطالعه کتاب مقدس روی آورده اند.

به گزارش کریستین پست، تحقیقات انجام شده در ایالات متحده نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰، ده میلیون آمریکایی به جمع خوانندگان کتاب مقدس اضافه شده اند. بر اساس این تحقیق اکنون ۱۸۱ میلیون نفر در آمریکا می گویند که کتاب مقدس را مطالعه می کنند.

کسانی‌که گفته اند کتاب مقدس را مطالعه می کنند، به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

۱۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی چندین بار در هفته کتاب مقدس می خوانند ، ۳۴ درصد آمریکایی ها نیز گفته اند که یک بار یا بیش از یک بار در هفته کتاب مقدس را مطالعه می کنند و ۵۰ درصد نیز گفته اند که حداقل دو بار در سال کتاب مقدس را می خوانند. در عین حال ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که تعداد دفعاتی که کتاب مقدس را در سال ۲۰۲۰ مطالعه کرده اند با سالهای گذشته تفاوتی نداشته اما ۲۴ درصد نیز ابراز داشتند که در این سال نسبت به سالهای گذشته زمان بیشتری را به مطالعه کتاب مقدس اختصاص داده‌اند.

انجمن کتاب مقدس آمریکا درباره نتیجه این تحقیق گفته است: “تمامی این داده‌ها نشان می دهد که مردم در مواقعی مانند پاندمی که باعث اضطراب، استرس و تغییر زندگی آنها می شود، به دنبال آرامش هستند. در مواقع عادی شاید بسیاری از مردم تا این اندازه کتاب مقدس را مطالعه نمی کردند. بنابراین نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که آمریکایی ها در شرایط بحرانی، آرامش را معمولن در کلام خداوند جستجو می کنند. چندین سال به دنبال اثبات این نظریه بودیم تا جایگاه و نقش کتاب مقدس را در زندگی مسیحیان آمریکایی بررسی کنیم و امسال پاسخ مناسبی را برای اثبات آن یافتیم.”

برخی از رایج ترین سوالاتی که مردم در طول روند همه گیری کرونا با یکدیگر به اشتراک گذاشته اند عبارتند از: چگونه می توانم با این وضعیت (پاندمی کرونا) کنار بیایم؟ از کجا می توانم انرژی و انگیزه لازم را برای ادامه زندگی پیدا کنم؟ چگونه می توانم این دوره را پشت سر بگذارم؟ نتایج این تحقیق نشان می دهد این سوالات بزرگترین عامل افزایش تعداد خوانندگان کتاب مقدس در آمریکاست، چراکه آنان پاسخ بسیاری از آنها را در کلام خداوند می یابند.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.