خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحلیل قیام و زمانه امام حسین (ع) در نگاه شهید صدر

نشست اینستاگرامی صحبت صدر ۵ با حضور آیت‌الله یوسفی غروی، شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزنشست اینستاگرامی صحبت صدر ۵ با حضور آیت‌الله یوسفی غروی، شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ساعت ۱۹:۰۰ برگزار می‌شود. آیت‌الله یوسفی غروی، استاد حوزه و دانشگاه و تاریخ‌پژوه گران‌قدر در صحبت صدر ۵ با موضوع تحلیل قیام و زمانه امام حسین علیه‌السلام در نگاه شهید صدر، به تبیین دیدگاه کل‌گرای شهید صدر در کتاب امامان اهل‌بیت علیهم‌السلام پاسداران حریم اسلام، خواهد پرداخت.

شهید صدر برای رشد علمی و پرورش فکری شاگردان خود از تعطیلی‌های کلاسِ درس به مناسبت‌ درگذشت امامان علیهم‌السلام بهره برد و به بررسی ابعاد شخصیتی و شرایط فعالیت آن امامان علیهم‌السلام پرداخت و نقش آن حضرات را بنا به رسالتی که بر عهده داشتند، آشکار ساخت. شهید صدر در این سخنان نیز همچون همیشه مدارک اسلامی را مورد بازخوانی نوآورانه قرار داد و به تبیین نظام‌مند و علمی از زندگانی معصومان علیهم‌السلام ‌پرداخت. در این نگاه به وجود مبارک امامان علیهم‌السلام به‌عنوان حقیقتی یکتا و یکپارچه در نمودهای متعدد نگریسته شده و از عملکرد اجتماعی و سیاسی ایشان تحلیلی یکپارچه و وحدتگرا ارائه شده است.

این شهید والا مقام زمانه امام حسین علیه‌السلام را زمانه مرگ اراده‌ها در امت می‌داند که برای بیداری وجدان این امت مرده، دست به قیام می‌زند تا به همگان بفهماند متاع دنیا که برا او فراهم بود هیچ ارزشی در برابر اهداف بزرگ اسلام ندارد.

این نشست به صورت زنده از صفحه رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر به این آدرس منتشر خواهد شد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.